Jag har idagsläget en inomhusgivare till min fjärrvärme. Men det enda den gör är att hålla temperaturen som jag ställt in i centralen. Finns det nån möjlighet att sätta dit en justerbar innegivare så jag kan ändra temperaturen utan att behöva gå ner i källaren?

Styrdelen är en Danfoss ECL 100 Comfort
 
Ingen som har koll på detta?
 
Redigerat:
Har du läst första sökträffen om att flytta panelen?

Jag antar att du inte kan ersätta en ntc tempgivare med en on/off rumstermostat, utan styrningen måste upp om du ska styra uppifrån
 
  • Gilla
Skomm@r
  • Laddar…
DIY_freak skrev:
[länk]

Skaffa en eca61
Och den fungerar garanterat med min central?
 
D
Garanterat? Jag arbetar inte för Danfoss. Det är inte min uppgiftcattvgarantera något för dem, men om du bara anstränger dig lite själv så ser du att de skriver:

Rumspanel ECA 61 används för styrning av tid, rumstemperatur samt överstyrning av väderkompensatorerna ECL Comfort 100M/ 200/300. Fjärrkontrollen ansluts till regulatorn med en 2-ledarbuss och får matningsspänningen från regulatorn.

ECA 60 saknar veckoplanering men har de funktionercdu eftersträvar så du borde kunna välja vilketvsom.
 
Redigerat av moderator:
Vi brukar råda kunder att endast använda centralen/panelen som en grovshunt, oberoende av utegivare, inomhusgivare eller kombination av de båda. Riktiga termostater på radiatorerna är vad som krävs för ett behagligt inomhusklimat. Danfoss har ett system med riktigt fina termostater som styrs från en centralpanel, den är nog det effektivaste valet!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.