Har ett mexitegelhus från -76. Ska byta förnster och dörrar men vet inte vilken färg eller typ av förnster - HJÄLP!! :)

Funderar på mittdelare på de stora fönsterna. Gillar rakt och minimalt. Inga krusiduller....

Funderar också på Swedoor ELBE - den mörkare röda, mörk grå eller ek.....
 
  • Hus1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hus2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hus3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hus4.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hus5.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hus6.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hus7.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dörr1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dörr2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tycker absolut du kan ta den dörren du visar! Köp till passande sidoglas, som jag ser att du har nu, om du vill ha kvar ljusinsläppet. Kulör är en smaksak, som du bäst väljer själv, men jag hade tagit vit grått eller svart.

Angående fönster så har vi också mexitegel på vårt 60talshus och vi trä/aluminium fönster från H-Fönster som är "tvådelade" men förra ägaren valde också att inte ha det på de lite större fönstren.
 
D
Tänk på att det kan krävas bygglov om du byter till fönster med en annan indelning.
 
Hemmakatten
Behåll dörren. Den är jättefin. Du kan måla den om du inte gillar trät. Den dörren du visar i ditt inlägg passar inte alls till stilen på huset, den är mer till för nåt nyfunkishus.
 
  • Gilla
vespaman
  • Laddar…
Håller med ovanstående den grå dörren är något man ser men som nästan aldrig är snyggt. Angående fönstrena undrar jag varför du vill dela? Bästa bilden för att avgöra vore en som visar hela huset (fasaden) rakt framifrån så man kan se hela kompositionen.

Färgen bör matcha teglet eller snickerierna som verkar vara röda? En gråvit färg skulle nog fungera
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.