Tjena.
Som ämnet lyder så har jag frågor angående pappremsor som man sätter i skarvarna på gipsskivorna.
Hur funkar det där kortsidorna på gipsskivorna möter varandra? Jag fasar av kanterna självklart på gipsen men nu när jag har satt remsor i dessa skarvar också så verkar jag få en liten "buckel" just i dom skarvarna som man ser, även hur mycket jag än försöker spackla ut det. Frågan är... Räcker det med typ en liten fogning och sen lite gipsspackel i dom skarvarna?

Tack.
 
Nej, du måste spackla riktigt brett om du inte kör med gipsskivor som är fasade runt om.
 
Vet att målarna brukat sätta remsan på kortsidan. Det blir tyvärr en liten bula där. Även de bästa målarna får det. Var har du fått en sån skarv? På en vägg eller i taket? Tak brukar man förskjuta skarverna. Eller så väljer man gipsplank.
 
Det är just i taket jag fått detta. Vad blir skillnaden av att sätta gipsplank? man måste väl ändå fortsätta med samma procedur dvs. remsa, spackla, slipa måla?
 
S
Rome skrev:
Det är just i taket jag fått detta. Vad blir skillnaden av att sätta gipsplank? man måste väl ändå fortsätta med samma procedur dvs. remsa, spackla, slipa måla?
nja. med gipsplank så är tanken du skall se alla skarvar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.