Hej alla där ute!

Jag är ganska ny här och har spenderat en stund nu i att läsa gamla och nya inlägg.

Har någon av er bestämt er för vems hus ni ska bygga och varför har ni valt just den leverantören?

Det kunde vara kul att höra hur just ni resonerat.

//Ellinor
 
Vi har valt Eksjöhus , pga att dom hade det huset ville ha + att det var ett "bra pris ".

Vi hade också läst mycket innan vi bestämde oss, (tror nog att vi såg lite skit om alla husföretag .)
Men allt skit man läst har ju gjort samtalen med Eksjö hus lättare då man kunnat konfrontera dom med div strul andra upplevt, så man undviker dom själv.

Mitt råd , ta med dig allt du kan och konfrontera husföretagen du kontaktar.
 
Vilket eksjöhus har ni valt?

Ja man har läst en hel del här, bra och dåligt, känns som om jag aldrig varit så förvirrad i hela mitt liv....

Ja, ja det är bara att åka runt till dem alla och se vem man fattar mest tycke för antar jag.

Vi har ungefär ett halvår på oss innan detaljplanen är färdig på tomten och det är dags att börja stycka av och allt..
 
Vi valde Älvsbyhus.
Vi fastnade för deras husmodell Höner, tyckte att det passade oss.
Älvsbyhus är ett standard hus men man kan ju göra lite själva, ex: byta köksluckor lägga in klinkers mm, det kommer vi att göra.
Att välja husleverantör är inte lätt det finns många olika, priset är också en viktig del i husköpet, sen ska man fastna för en speciell husmodell.
Lycka till med erat sökande av hus!

/Ninni
 
Vi har valt Björkenäs från Eksjöhus.

Modellen är i gammal stil. ;D
Är väl i och med det lite dyrare än övriga Eksjöhus skulle jag tro. :-/

Tittade inte så noga på dom övriga, så att jag har inga priser att jämföra med.
 
Kul att höra vad ni valt och hur ni resonerat.

Får man fråga vad ni kommer att betala för era hus Höner resp. Björkenäs??

En som är nyfiken.....Kul att jämföra sen när vi fått våra priser.

Själv har vi nu besökt Hjältevadshus, Lb-hus, A-hus och Myresjöhus, vi ska också besöka Eksjöhus innan vi bestämmer oss.

Tack för era svar!
 
Priset jag anger nu är enligt första produktionskalkylen.

Eksjöhus
Björkenäs: 1 400 000:-
Entrepanad: 910 000:-
Detta är "standard priser "

Nu har vi valt till utbyggnader för 111 000:-
Och startat kolla " eget arbete" men inte gjort ny kalkyl på det än.
men det bli sänkningar
 
Vi har valt Örementhus i Skåne. www.orement.se
Vi har valt dem för de bygger husen i betong och de hade bättre standar än de andra vi har gämfört med.
 
Vi har valt Hjältevadhus, ett Björken. Funderade på Älvsbyhus, Hjältevadhus, Modulent och LB-hus men Hjältevadshus hade bäst säljare och man fick mest för pengarna kändes det som. De är mer flexibla än Älvsbyhus (och har snyggare hus enligt vår mening). Modulents säljare verkade totalförvirrad, LB-hus kom med bra erbjudande men det blev ändå lite för dyrt för oss och planlösningen passade i slutändan inte riktigt på vår tomt.

Hälsningar från Lina
 

Höner kostar 856500:- det är huset färdigmonterat, men sen tillkommer förarbetet till grunden, gräva och dränera och där kan ju priset variera beroende på hur mycket grävaren tar och vad sand,makadam mm kostar älvsbyhus tar ca: 170000:- för detta men vi fixar det själva och betalar inte alls så mycket.


/ Ninni :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.