Vad tror ni det går på att tapetsera ett vanligt rum låt oss säga 15 kvadratmeter med en vanlig tapet, inget flådigt samt måla taket. Sitter tapet på nu som släppt. Vi tänkte tapetsera innan vi flyttar in. Tänkte leja bort det till firma. Vi har 4 rum som ska göras.
 
Både Byggmax och Bauhaus förmedlar hantverkartjänster och har prislistor på hemsidorna. Sedan kanske inte de är billigast, men man får ändå lite vägledning.
 
Detta var ju inte så billigt. Blir ju omöjligt att beräkna kostnaden eftersom gamla tapeter måste ned och nya upp. Blir nog billigate att de får jobba per timme. Får forska vidare. Det framgår ju inte om det ingår tapeter med troligtvis inte antar jag.
 
Material ingår inte i Byggmax tjänster.
 
vi hade en hantverkare inne på timme (30 st) han tog det emellan jobb, 2 rum 20kvm/st målning av allt 2ggr, 3 väggar tapetserade (snedväggar så kanske 135cm max om man slår ut det), betalade 4500 efter rot. + material
 
Nu skrev du visserligen att ni ville leja bort jobbet men jag tapetserade själv för första gången häromdagen och måste säga att det är enkelt med dagens tapeter (easy up tex) och snabbt går det också. Är ni två st kan ni göra det tillsammans dessutom och ha dubbelt så kul :)

Sitter nuvarande tapet jättekasst så allt måste bort? Kanske räcker att skära bort lösa delar och spackla?
 
Tapetsera själv är relativt lätt för en någerlunda händig person,problemet brukar vara underarbete,spackling m.m som brister. Som regel brukar jag ha när jag sätter pris o väggarna är normala (ej släpp eller dåligt limmade tapeter) att räkna 1 timme per rulle tapet inklusive normalt underarbete(skarvspackling m.m)
Byggmax priser är horribla,själv brukar jag hamna på pris för ett normalt sovrum på c.a 1500 efter Rot i arbetskostnad.
Här i Växjö är det dessutom mest utländska firmor som är knutna till byggmax och deras kvalite är därefter. ulf
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.