Har någon lite info vad en murare kostar att lägga tegel? Funderar på att bygga ett 2 vånings hus med tegel. Ökar kostnaden när man bygger en andra våning, pga byggställningar etc.?

Tacksam för priser vad gäller murning av skorsten, även den 2 våningar och lite till.

Tack på förhand.
 
Svensk murare 300-350kr per timme + moms, med en bra hantlangare gör han ca 10kvm per timme ::)
 
Tack for infon. Precis vad jag letade efter.
 
Bra info, har åxå letat lite efter det.
Vad kostar då tegel (inkl bruk) per kvm ? (har letat info om det på nätet men inte hittat någon bra sida med prisinfo om vad olika sorters tegel kostar :( )
 
Jag har en murare här i södra skåne som tar 270 kr + moms.
Lågt pris p.g.a. konkurrans med polacker/estländare som finns i Skåne (Har ej sett röken av en...)
 
rickardg,

Jag fick som svar på en annan tråd att tegel kostar 3-4 kr/st som billigast. Vet inte hur dyrt det kan bli, men säkert det dubbla.

Finns det någon tummregel om hur mycket bruk det går att lägga tegel?
 
Hej!
Man kan räkna med runt 70kg/m² för murning av tegel
med torrbruk så kallat färdigblandat bruk.

jag tror inte att en murare hinner med 10kvm i timmen för fasad murning samt fogstrykning lite optimistiskt.

Per ;D
 
Coolman skrev:
Jag har en murare här i södra skåne som tar 270 kr + moms.
Lågt pris p.g.a. konkurrans med polacker/estländare som finns i Skåne (Har ej sett röken av en...)
De är väl och murar ;)
 
Hej dfred
Nu skall du få priser på Hallsbergstegel, 1 pall 360st pris för 1 st pall 1000kr=2.77st
1 trailer 24pall 2kr st
1 kvm ca 50 sten
frakt ca 0,50 öre pr sten

det blev fel när jag skrev 10kvm per timme
En murare murar lätt 10kvm på en 8 timmars pass utan hantlangare
Det finns i olika nyanser, men ring Åke på 0730-57 59 06
han ger dig all info som du söker
Mvh
Swede ;)
 
Ok det skall han klara om det inte är för mycket valv o konstigheter. har man sen en bra hantlangare som e a och o kan man öka lite samt få in fogstrykningen också.
 
swede, är de priserna inkl moms ?

Kostar bruk typ 30-40kg/25kg ? då blir det 100-120:- per kvm för bruket (?)

i så fall kanske man kan sammanfatta det med att tegelvägg går att få för 500-600:- per kvm som biligast eller ? (om man nu köper hela trailers med tegelsten, får tag i billig murare osv)
 
Hej
50 sten= 100kr kvm
murbruk ca 80kr kvm
Bruket är nog momsen inräknad, sedan hänger det på var du får tag på murarn, Svensk murare 300kr timmen+ moms 10kvm på ett 8 timmarspass 1,25 kvm per timme+ moms, Ringholm vill allt ha sin del, det finns alltid andra alternativ och det är att betala med Gnosjödollar,men detta är nog den bistra sanningen
Mvh
 
Någon som har några uppdaterade priser på vad det kostar att få ett hus teglat?
 
Ingenting alls?
 
Vi kommer betala 147000 för ett 1 1/2 planshus (fullteglat).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.