Hej hur långt tid kommer det ta om man är två, att byta tak? varje sida 12,5 x3,5 så ca 90kvm. Det är takkupor på båda sidorna. Har spikpistol för ändamålet och bra verktyg, dock ingen byggställning.

Screenshot_2015-07-26-01-25-58.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
tar lite längre utan ställning. värt pengarna att hyra
högst en vecka för dig ensam.
 
okej, nej orkar ej krabba med att hyra ställning sätta upp och ta ner...får köra med säkerhetslina.
 
S
okej. då tar det längre tid och blir krångligare
 
  • Gilla
Nils82
  • Laddar…
Du kommer märka, att du det inte går att använda säkerhetslina. Endera fixar du en byggställning, eller också riskerar du att ramla ned.
Hur lång tid det tar går inte att svara på. Ingen vet hur duktig, du och din vän är. Inte heller hur mycket ni tänkt arbeta. Men jobbet går att göra på knappt en vecka, men är man inte van och ihärdig kan det många månader.
 
S
sen är det ju en vecka om arbetra minst 8 timmar dagen
 
Ja det blir de...men en som sa till mig att det tar ca 3-4 veckor för två att byta :eek: blev lite orolig.... ta bort befintliga pannor ca 2 timmar? ta bort gammal läkt och papp ca ? 4 timmar? lägga takfotsplåt och papp ??? 8 timmar?? bara hinna så pass mycket att man få på takpapp på en helg iaf :)
 
S
i princip måste du ta och riva och pappa en sida i taget.
8 timmar för var sida.
 
Smart där, de får jag göra så får man ju lite känn på det med.. Tack för eran inputt iaf :)
 
S
Glennsjoblom skrev:
Smart där, de får jag göra så får man ju lite känn på det med.. Tack för eran inputt iaf :)
måste vara beredd att under pappen kan det behövas bytas virke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.