123abc skrev:
Kan du mäta med låsstolpen och till centrum av pinnen/nyckelstyrningen samt från underkant låshus till centrum av nyckelstyrningen?
Nyckelhålets centrum placering är viktigt.
från underkant till pinnen: 12mm
från låsstolpen till pinnen: 35mm
 
Har kollat i källaren nu bland kartongerna men hittade inget 113 35mm höger.
Ska se om jag hinner kolla bland de lösa låsen då jag endast kolla hela kartonger (många kartonger och en massa olika storlekar utom just denna).
Kan ha bland lösa lås med lite tur annars finns det fjädrar i de andra låsen men det är jobbigt att byta på nitade möbellås.
 
Nu har jag tittat lite mer och jag hade inget äldre original i 35mm men jag hade nytillverkade miller 8238-SB.
Stolpen är inte riktigt lika bred (11mm) samt är låsdjupet är 51mm och kistan är 9mm tjock.
 
123abc skrev:
Nu har jag tittat lite mer och jag hade inget äldre original i 35mm men jag hade nytillverkade miller 8238-SB.
Stolpen är inte riktigt lika bred (11mm) samt är låsdjupet är 51mm och kistan är 9mm tjock.
Tack för engagemanget! :)
Eftersom jag har 2 till likadana lås ska jag nog försöka rädda detta ändå.. ska kolla med någon som reparerar klockor tänkte jag.
 
Jag kan plocka ur en fjäder från ett 40mm lås om det är den du vill ha men det är omständligt att byta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.