21 559 läst · 34 svar
22k läst
34 svar
Spricka i glashäll, Electrolux tar inget på garanti, fabrikationsfel?
Ja det var generösa villkor. https://www.electrolux.se/siteassets/common-assets/support/konsumentkoplagen.pdf
Hade jag ingen aning om. Då kan man påtala de flesta fel att vara tillverkarens bara man gör det inom sex månader, alltid nya fräscha grejer, och finns det inget fel kan man göra ett så länge tillverkaren inte kan bevisa att man gjort det ska man ha en ny vara. Så om jag drar en hammare i en 5 mån gammal stor-tv så får jag en ny, tillverkaren kan omöjligt bevisa att det är jag som har gjort det.
Hade jag ingen aning om. Då kan man påtala de flesta fel att vara tillverkarens bara man gör det inom sex månader, alltid nya fräscha grejer, och finns det inget fel kan man göra ett så länge tillverkaren inte kan bevisa att man gjort det ska man ha en ny vara. Så om jag drar en hammare i en 5 mån gammal stor-tv så får jag en ny, tillverkaren kan omöjligt bevisa att det är jag som har gjort det.
Det jag vet om sprickor i hällar är att om det finns en spricka från början (tillverknings/fraktskada) eller att det blir en spricka i mitten på hällen går detta på garanti.
Sprickor i kanten, flisor som lossnar går inte på garanti.
Sprickor i kanten, flisor som lossnar går inte på garanti.