Håller på o kollar lite soffor...o det är inte lätt att bestämma sig! :p

Först tänkte vi ha tyg sen blev vi sugna på skinn o nu är vi tillbax till tyg...igen!

Alltså för o nackdelar?! Är det nån som har velat kring soffval oxå? Jag känner att tyg ser mer "avslappnat" ut o skinn blir lätt "slappt" där man suttit!

Är lite inne på en snygg hörna i modernare tappning...typ en man kan bygga ihop på mio, det känns som man kan uttnyttja golv yta mer med en hörna?!

Vad har ni för soffor o varför?  :D
 
Nedanstående i mörkbrun lätt melerad tyg och sidokuddar i randigt mörkbrunt/svart. Bra sittkomfort, kände för tyg då bra skinnsoffor inte fanns i vårt närområde. Hög mysfaktor, definitivt bra att sitta i, gillar höga armstöd - ni vet, formspräk som tilltalar av någon märklig anledning. Denna clubfåtöljsform har förföljt mig i alla år.

Nackdel: tyg kräver omsorg och omvårdnad på ett helt annat sätt än skinn! Ej lika formfast, det ser lätt slappt ut då dynorna kan inta otaliga former beroende på hur man har suttit. Måste ständigt puffa upp.

Nej, skinn eller fasta former nästa gång!
 
  • Kaari_soffa_av_Novapak_001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi har nu en skinnsoffa vilket är väldigt praktiskt. Slitaget är minimalt och den är oerhört lätterngjord, vilket passar oss som har hund och barn. Jag gillar den ändå inte eftersom jag tycker att skinn är obekvämt att sitta i. Högst personlig åsikt.

Vi har till nya huset köpt två olika "modul - soffor" från Mio. Coffee samt billligare lillebror Setup. Vi har valt en ljust/beige tyg och en mörkt brun. Jag antar att slitaget är större på tygsoffor, men att det även beror lite på hur olika tyger och färger slits.
Jag tycker iallafall att tyg´är skönare att sitta i och mer ombonat än skinn. Men det är ju en smakfråga.
 
Min allra första soffa var i i något plyschmaterial, ful och brun men fanastikst skön och stor= perfekt gästsäng.

Den andra soffan var i skinn och helt suverän (men inte snygg) Hundhår och spill försvann i ett kick, dessutom gillar jag att man lätt kan glida ner från sittande till liggande position utan ansträgning (..lat.. jag?..)

Min nuvarande soffa är i tyg och även fast jag är väldigt förtjust i modellen så känns den inte 100...

Så vad jag längtar tills det blir riktigt modernt med skinnsoffor= många att välja på. Idag finns det antingen väldigt raka och minimalistiska eller 80-tals kolosser!! Absolut inte min smak :(  Men den dagen då något i min smak dyker upp (till vettigt pris), då blir det garanterat en skinnsoffa igen!
 
Vi har en sån här fast i svart (www.skinngruppen.se):

Florence_miljo.jpg

Jag har aldrig gillat skinn, har tyckt att de är opersonliga och inte sköna att sitta i (för kalla eller för varma). Sambon lyckades dock övertala mig att köpa denna och gissa om jag fått ändra uppfattning!
Den är supermysig, jättesnygg och otroligt praktisk! Nackdelen är väl kanske att den är dyr...
 
Vi har IKEAS Kramfors, jättestora 3-sits i mörkbrunt skinn. Alldeles underbara! Har haft tygsoffor innan, men vet nu att skinn är mycket bättre! Jättesköna att sitta i och urlätta att hålla rena. ;D
 
Efter en blöjolycka i tidigare nämnda tygsoffa och efter en rejäl omgång med magsjuka i familjen längtar jag till min gamla skinsoffa!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.