Hej,

Då var det dax att tapetsera lillens rum med easy up tapeter.

Vi funderade på hur man gör bakom det platta vattenburna elementet?

Skall/kan man ta ner elementet eller brukar man försöka skära till bitar och passa in dom bakom?

Tack för tips!

Fam Pettersson
 
Finns 2 alternativ:
1 Tapetsera bakom elementet genom att klippa till "lappar"som kommer ner så långt bakom och under elementet.

2 Sitter elementet under ett fönster som dom brukar så släpp ner tapetvåden efter fönsterkarmen så får du en rak kant på bägge sidor av elementet. Måla vitt bakom och brevid elementet innan du tapetserar.
 
Hej,

Tack för tipsen!

Jag förstår på er att ta ner elementet för att komma åt är ett för jobbigt alternativ?

Mvh

Björn
 
Hej,

Jag tog bort elementen när jag tapetserade om...
Häktade av elementen från deras fästen och ställde dem på några telefonkataloger eller liknande. Skruvade sedan bort fästena från väggen, och satte tillbaka skruvarna, (Molly) så jag skulle hitta hålen igen efter att jag tapetserat.
Tar inte många minuter extra.
Var försiktig bara, och se till så att elementen står stabilt medans du jobbar! Inte så kul om det välter och man knippar kopparrören.
/Idapi
 
tapetserade bakom elementen i de 2 första rummen, men inte i resten av huset. kom att tänka på det att det är enklare att en gång måla vitt bakom och alldeles vid sidan av elementet, än att jämt hålla på o trixa med tapeten när man ska tapetsera om. ( som om man skulle göra det så ofta) ;D
 
När vi gjorde om i vårt hus, så tog vi bort alla elementen och satte väv bakom och målade vitt.

Så hädanefter är det enkelt att bara rolla bakom när det behövs målas om igen. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.