Hej!

Håller på att kolla garageport till mitt nybygge och har fått in ett antal offerter från Svenska leverantörer.

Är det någon som har erfarenhet av någon eller flera av följande märken?

Clopay
Hörmann
Ryterna
Crawford
DoorHan
Krispol

Alla portar ska vara isolerade och automatiska.
 
Jag valde en Clopay och är nöjd med den. Dock så gjorde jag en miss, se till att du köper den med installation. Det gjorde jag inte och hade väldigt svårt med kontakten med Clopay. Deras rekommenderade samarbetspartners för installation gick inte att få tag i. Slutade med att jag anlitade en konkurrent för installationen - i efterhand skulle jag såklart köpt från dem istället.
 
Hej,

Tack för ditt svar!

Hur länge har du haft den?
Någon annan portåterförsäljare rackade ner på hållbarheten på Clopay porten, "i USA byter man port var 7:e år medan vi i Sverige byter var 30:e"

Vad var det för problem med kontakten? Amerikansk standard?
 
Kontakten som i mänsklig kontakt. Då de ligger ungefär en timme härifrån borde de ha montörer i närheten. Men ingen av de jag fick namn på gick att nå överhuvudtaget. Och sen slutade Cloplay svara också.

Min blev installerad i våras men vi har precis flyttat in.
 
Jag köpte den billigaste porten Norgate panel från skånska byggvaror, den visade sig vara en kanadensisk tillverkad port som jag monterade själv. För pengarna (5200kr då) en riktigt bra port. Pratade med en portförsäljare av ett betydligt dyrare märke(13 000kr/standardport), han sa att deras portar kommer från samma fabrik men att de sätter eget märke på dem.
 
Hörnman är rätt enkla att installera tycker jag (har iofs bara gjort mina två men de var inga problem).
Fin kvalitet med alla hål förborrade osv
 
Har också fått in offer för en Teckentrup

Kikade också på Skånska portar men de passade inte i stilen.
Ska ha en vit med spegelpanel och även spröjsade fönster längst upp.
Skånskas portar passade inte in riktigt i specen men annars så var de bra pris.

Detta är priserna jag fått för en 240x200cm port med motor
Clopay 15437kr
Hörmann 19700/18450kr
Ryterna 16850kr
Crawford 17000kr
DoorHan 15079kr 2 kontroller
Krispol 12800kr 2 kontroller
Teckentrup 17205kr

Kanske låter dyrt men med fönster så blir det för vissa märken 3500kr dyrare.

Vad säger ni om priserna, hyggliga?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.