1300kvm tomt. Ganska jämn och fin dock är det massor av små öar med blomrabatter och en massa ensamma träd och buskar. En gissning är att det är ca 30 objekt att runda. Boschen är intressant för sitt intelligenta klippande istället för att bara slumpmässigt åka runt. Jag anser att det borde bli mindre klipptid på ett systematiskt klippande istället för kors och tvärs.
Mindre klipptid borde innebära mindre slitage.

Några åsikter om övriga skillnader?
 
Redigerat:
Är hela tomten på 1300 kvadratmeter? Hur mycket gräs är det? Är det 1000 kvm eller mindre så finns det ingen anledning att lägga pengar på en 315, då kan man lika gärna köpa en 310. Skillnaden mellan de två är närmast obefintlig, förutom att 315 kan köra 24 timmar per dygn medan 310 är spärrad till 16 timmar. Och man vill kanske ändå inte att den kör dygnet runt?

Har dålig koll på Bosch, men det verkar ha varit mycket problem med dem. I teorin låter det bra att den kommer ihåg var den klippt, men enligt vad jag förstått så verkar det inte funka så bra i praktiken.
 
MartinP666 skrev:
Är hela tomten på 1300 kvadratmeter? Hur mycket gräs är det? Är det 1000 kvm eller mindre så finns det ingen anledning att lägga pengar på en 315, då kan man lika gärna köpa en 310. Skillnaden mellan de två är närmast obefintlig, förutom att 315 kan köra 24 timmar per dygn medan 310 är spärrad till 16 timmar. Och man vill kanske ändå inte att den kör dygnet runt?

Har dålig koll på Bosch, men det verkar ha varit mycket problem med dem. I teorin låter det bra att den kommer ihåg var den klippt, men enligt vad jag förstått så verkar det inte funka så bra i praktiken.
Ah se där. Ska göra en exakt mätning utan rabatter och buskar inräknade så det blir mera exakt. Spelar ju ganska stor roll.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.