1500 per kvm
 
Adam13 skrev:
Kolla gärna denna hemsida [länk]
jag har köpt mitt hus från de väldigt bra att göra med och enkla.
Kollade igenom deras sida lite snabbt!
Det verkar som om det finns företag som kommer att slå igenom ganska stort på husmarknaden, bra koncept och lätt att läsa sig till vad som ingår, intressant, tack!
Enkelt koncept, bra priser, lätt att läsa vad som ingår.
 
Adam13 skrev:
Kolla gärna denna hemsida [länk]
jag har köpt mitt hus från de väldigt bra att göra med och enkla.
Du får väl lägga upp lite bilder på ditt hus, så vi kan se hur bra det blev.
 
Arkitethusen verkar vara väldigt intressanta. Inte alls dyra men hur är kvaliteten och standarden? Skulle vara kul om Adam13 kunde lägga upp någon bild.
 
Vore absolut kul att se och höra mer från Adam13.
Tyvärr är det så att när någon använder sitt första inlägg för att lite kort lovorda och länka till ett företag så handlar det i 9 fall av 10 om otillåten reklam.
 
Gabbe1 skrev:
Vore absolut kul att se och höra mer från Adam13.
Tyvärr är det så att när någon använder sitt första inlägg för att lite kort lovorda och länka till ett företag så handlar det i 9 fall av 10 om otillåten reklam.
Bara att be admin att kolla vart IP kommer ifrån.
 
Mina misstankar kanske inte var så felaktiga, inlägget är bortplockat nu.
 
  • Gilla
kuntri
  • Laddar…
Gabbe1 skrev:
Mina misstankar kanske inte var så felaktiga, inlägget är bortplockat nu.
Det var tråkigt men annars var det en bra tanke, dessvärre så är det inte så populärt på marknaden att släppa system som blir billigare för kunden, det vet jag av egen erfarenhet! Kanske det går att få en lista med billiga återförsäljare godkänd av Admin, det är bara att maila Marlene och fråga om man har funderingar om man får lägga ut något eller ej!
 
http://www.byggnadsarbetaren.se/files/Pdf-grejer/2011-14-grejer.pdf

Ni som gillar innovativa byggsätt, detta höll vi på med för några år sedan, marknaden kanske inte var helt redo.
Att bygga på detta vis kändes märkligt men lite kul att bygga, det tog mindre än 2 dagar för 3 man att bygga ett halvt parhus, när vi väl kommit underfund med problemen som var med detta byggsätt!
Vi utförde 2 parhus, ett med mallade moduler på lyftbord och ett med dessa "klossar" sedan utvärderades kostnaderna.
Kan/får inte berätta om utfallet, men det är klart lönsamt att bygga mindre enplanshus med färdigisolerade klossar.
Att bygga traditionellt med lösvirke tar längst tid och dyrast, färdiga väggelement som lyfts ihop och monteras på plats är lika prisvärt som klossarna, enligt mig.
Tror dessvärre att byggtekniken och patentet inte kommer att användas på ett tag framöver om ingen vill ta och sätta igång med det!
 
Bäst att tillägga att detta var projekthus vi byggde, mest för att se hur och vilka problem man kunde förvänta sig, problemlösningarna blev många men inte omöjliga, det största problemet var vi hantverkare som hela tiden hade åsikter om hur man skulle bygga rätt! Problemet var att det fanns inget rätt i detta fall, bara en massa innovativa lösningar, plattan var traditionell med värme, problemen med brandväggar löstes på plats, tiden som detta projekt tog för att det inte fanns några mallar att bygga efter tog för lång tid, så till sist så lades det på is. Tror att husen blev sålda och görs färdiga av ett annat företag nu!
 
Känns som att vi kapat TS tråd för snack om annat nu. Kanske Pagno ska flytta sina inlägg till en ny tråd!? Jag diskuterar gärna innovativt byggande mer!
 
kuntri skrev:
Känns som att vi kapat TS tråd för snack om annat nu. Kanske Pagno ska flytta sina inlägg till en ny tråd!? Jag diskuterar gärna innovativt byggande mer!
Ledsen det var inte meningen, mest för att göra ts uppmärksammad på alternativ till sitt tänkande om att bygga nytt!
Ibland spinner huvudet loss på fel saker! Kanske Admin kan flytta mitt inlägg eller radera, tror inte att jag kan göra det efter ett tag!
 
  • Gilla
kuntri
  • Laddar…
S
Pagno skrev:
Ledsen det var inte meningen, mest för att göra ts uppmärksammad på alternativ till sitt tänkande om att bygga nytt!
Ibland spinner huvudet loss på fel saker! Kanske Admin kan flytta mitt inlägg eller radera, tror inte att jag kan göra det efter ett tag!
hur funkar det att göra om huset legoväggarna?
 
SBH skrev:
hur funkar det att göra om huset legoväggarna?
Inte så lätt att göra om eller bygga till, tekniken är att lägga bottenvarvet först, såklart, sedan bygger man varje varv i omlott som ett legohus, även innerväggar, varv på varv tills man är i rätt nivå. Ett barn kan klara av att bygga med dessa klossar, jag vet, jag lät mina vara med litegrann för att prova. Nu kapade vi tråden igen! :rolleyes:
 
  • Gilla
kuntri
  • Laddar…
SBH skrev:
hur funkar det att göra om huset legoväggarna?
Inte så lätt att göra om eller bygga till, tekniken är att lägga bottenvarvet först, såklart, sedan bygger man varje varv i omlott som ett legohus, även innerväggar, varv på varv tills man är i rätt nivå. Ett barn kan klara av att bygga med dessa klossar, jag vet, jag lät mina vara med litegrann för att prova. Nu kapade vi tråden igen! :rolleyes:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.