C
Så jävla dåligt......
 
Nog för att kommunala tjänstefel kan vara fyrkantiga, men detta måste vara någon form av bottenrekord.
 
Han borde måla huset som en svenskflagga och och se om de fortfarande hävdar att ”den färgsättningen är inte svensk"
 
Politikern måste väl ändå ha menat att det gick emot detaljplanen?
 
Man ska lita på kommunen.

Enligt 3 kap 1 § PBL skall byggnader placeras och utformas på ett sätt som är lämpligt med hänsyn till stads- eller landskapsbilden och till natur- och kulturvärdena på platsen. Byggnader skall ha en yttre form och färg som är estetiskt tilltalande.

Kika bara på den här vackra skapelsen... Det är insidan som räknas? :wow: :x

6988_Friggagatan_Metro_1S.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur ser det ut i omgivningen då? Utan att veta det kan man ju inte säga bu eller bäh. Hade de satt upp den där i ett sekelskiftesområde hade jag utlöst skottpengar på kommunalgubben
 
Jag har ingen bild av höghuset i Örnsköldsvik, men det ser ut som byggaren har köpt upp ett restparti av blandade färger. Tjänstemänniskan på byggnadskontoret är troligen färgblind.

Jag håller mig till dussinfärgen rött med vita knutar. Andra får måla hur de vill.

Protte
 
AndersMalmgren skrev:
Hur ser det ut i omgivningen då? Utan att veta det kan man ju inte säga bu eller bäh. Hade de satt upp den där i ett sekelskiftesområde hade jag utlöst skottpengar på kommunalgubben
Gatan i sig är en blandning mellan gammalt och nytt, inte direkt stans vackraste gata. När det ändå byggs nytt kan man tycka att man kan förbättra. I Göteborg ser man inga problem med att kombinera gammalt och nytt.

posthus.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Finess var ju just vad han använt. Synd att han inte orkade ta kampen mot kommunen.
 
Kolla in Vara stationshus. Det smälter in fint med sin svenska färg ;)
Husägaren kanske skulle sagt att han var konstnär så hade det gått.
 
Det finns ju mycket osvenskt som ändå är tillåtet i Sverige, tex lusekoftor. Jag förstår inte alls hur att det inte är Svenskt kan vara ett argument som ska tvinga honom måla om?
 
Det här är bland det absolut mest obegripliga med svensk byråkrati.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.