Någon som har varit i kontakt med dem?

Har en diskmaskin som kortar och löser ut jordfelsbrytare pga kabel som är avskavd och kommer åt en skyddsplåt.

De kan skicka ut tekniker, tidigast om två veckor, för en kostnad om 1250 i startavgift. Utöver det tillkommer timpris (samma) samt material.

Alltså vad i helvete är det för jävla priser!?
 
Hör med nån lokal reparatör ist.
Det brukar jag göra, kan mycket väl vara samma som elektrolux anlitar fast kanske med bättre pris när du beställer själv :)
 
Hade du inte bott 50 mil bort hade jag kunnat fixa det för materialkostnad plus fika med köbekakor :)
 
De lokala bokas också via Electrolux, praktiskt nog... Jag gissar att de styr det med hjälp av tillgången på reservdelar, annars verkar det märkligt att ingen skulle ta sig för att erbjuda samma åtagande med bättre villkor, är ju inte direkt svårt att matcha?
 
NetNut skrev:
Hade du inte bott 50 mil bort hade jag kunnat fixa det för materialkostnad plus fika med köbekakor :)
Var hittar man köbekakor i Stockholm? :)
 
D
Hade en Electrolux-assistent (matberedare heter det väl nuförtiden) och efter att jag varit på Electrolux-service med den, så köper jag inga mer Electrolux-produkter mer någonsin.

Kan du inte fixa själv med krympslang eller byta ut ledningen?
 
DIY_freak skrev:
Hade en Electrolux-assistent (matberedare heter det väl nuförtiden) och efter att jag varit på Electrolux-service med den, så köper jag inga mer Electrolux-produkter mer någonsin.

Kan du inte fixa själv med krympslang eller byta ut ledningen?
Jag har redan gjort en insats med att isolera den avskavda kabeln en gång. Det höll i ca en månad. Om det är jag som är kass eller om det var oundvikligt över tid vet jag inte tyvärr.
 
D
timmelstad skrev:
Jag har redan gjort en insats med att isolera den avskavda kabeln en gång. Det höll i ca en månad. Om det är jag som är kass eller om det var oundvikligt över tid vet jag inte tyvärr.
Men hur isolerade du den då? Med isoleringstejp? Om du isolerar med krympslang och använder buntband så den inte ligger och skaver mot någon kant eller liknande, så borde det hålla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.