Hej

Har införskaffat en dylik med skena, kanonfin maskin på alla sätt och vis.
Ringde till Svenska Bosch i förra veckan och enligt dem finns det inte någon adapter att få tag på som passar, bara hela slangar som endast passar till Bosch dammsugare.

Verkar skumt tycker jag, har någon här lyckats få tag på en dammsugaradapter som funkar?
Tänker universal om det inte finns original, skall passa "vanlig" dammsugarslang (38mm?)
 
verktygsslangen från min Kärcher passar direkt i anslutningen.
 
Vad har du för dammsugare? Min Nilfisk Attix 30-21 passar rakt av på den sänksågen med den medföljande gummiadaptern.
 
Drosen skrev:
Vad har du för dammsugare? Min Nilfisk Attix 30-21 passar rakt av på den sänksågen med den medföljande gummiadaptern.
Fick inte med någon gummiadapter i paketet, så det är den jag är på jakt efter.
Har en vanlig gammal billig AEG som får tjäna som förråd/slitochslängmaskin.
Har du någon bild på hur din adapter ser ut?
 
Festools reduceringsmunstycke 498528 passar helt perfekt i alla Bosch-verktyg som jag kommit i kontakt med. Sitter väldigt bra fast i sågen också när man rör den.
 
Min Festool CTL 26 slang passar rakt i den.
Det är nog ingen gummiadapter med, men en vridbar plaststos som sitter fast på maskinen.
 
dof skrev:
[länk]
Dessa har jag och dom har hjälpt mig många gånger.
Kanon, lite det här jag letade efter. För 49 spänn är det väl värt att testa. Sitter de bra eller har du behövt modifiera något med tejp/dylikt?
 
Redigerat:
badtastex skrev:
Festools reduceringsmunstycke 498528 passar helt perfekt i alla Bosch-verktyg som jag kommit i kontakt med. Sitter väldigt bra fast i sågen också när man rör den.
Intressant, vart har du hittat denna?
 
Blixtmaskin skrev:
Kanon, lite det här jag letade efter. För 49 spänn är det väl värt att testa. Sitter de bra eller har du behövt modifiera något med tejp/dylikt?
Dom sitter kanon. Mjukt och fint gummi i dom. Har 2st. En som jag kapat som passar i dom större maskinerna och en okapad som jag använder till resten.
 
Blixtmaskin skrev:
Fick inte med någon gummiadapter i paketet, så det är den jag är på jakt efter.
Har en vanlig gammal billig AEG som får tjäna som förråd/slitochslängmaskin.
Har du någon bild på hur din adapter ser ut?
Jag uttryckte mig slarvigt, adaptern hör till dammsugaren.
 
Hej, fick precis hem en Bosch gkt 55 från oduglingarna på Proffsmagasinet.

Sågen fungerar perfekt med Bosch diy (gröna) advanced vac 20 -dammsugaren. Även sticksågen Bosch gst 150 och fräsen Bosch ace 1400 passar direkt på munstycket.

Jag har använt dammsugaren ett par dagar nu och än så länge verkar den vara bang for the buck.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.