Tjenare!

Nybliven husägare i den yngre generationen.

På köpet fick man ju e vildvuxen gräsmatta på några hundra kvadratmeter och en handjagare, 6 timmar senare så va gräsmattan klippt och jag kunde se fram emot några timmars återhämtning med att kratta ihop sk!ten.

Hur som haver så jag insett att gräset växer otroligt fort och ja, det är grönare på andra sidan (grannens) så jag har i all hast kommit över en åkgräsklippare av märket stiga. Rättare sagt en "Stiga Villa Elegance" från år 2002. med "multiclip" va det nu är?

Nu när jag tänkte beställa lite saker så som ny styrvajer, olja, knivar mm så blir jag lite förbryllad över vilka saker som passar?

När jag kollar på diverse hemsidor så står det att det passar allt annat än till en stiga villa elegance?

Någon som är lite mer haj på åkgräsklippare än vad jag är och kan tipsa om lite art nr som kan stämma?

Gräset börjar morra åt mig när jag smyger förbi på tomten snart :O

Mvh
Janne.
 
233698.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Elegance är en av modellerna i Stiga Villaserien helt enkelt. Just Elegance talar egentligen om vilken utrustning maskinen har. Kan inte säga så här på rak arm vad just Elegance är utrustad med, men den bygger på modellen som heter senator. (senator är manuellt växlad, du har hydrostat?) Tror du har elektroniskt tillslag av aggregatet och lite annat. Rent generellt kallas det chassit du har villa generation 2. Under stolen sitter en silvrig lapp som talar om årsmodell och modellnummer 13-xxxx-xx någonting. Det numret ger dig rätt grejor vid kontakt med åf.
 
Kan även vara vettigt att ta med artikelnumret på klippaggregatet, sitter i bakkant normalt. Likadan silvrig dekal som den under sätet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.