Jag skulle inte ens välja det badet om jag fick det gratis...

Har meckat med ett par st och dom är inte bra.
Tex:
Allt i badet är billiga kina delar
Pumpar är LX pumparna som inte är så bra.
Limdelar är sådana som inte går att värma på för att lossa limmet
Limmet är av den typen som inte går att värma och lossa.
Rör och limdelar som självspricker mm mm

Bor du i sthlm kan du komma till min verkstad och kolla på byggkvaliten,kontakta mig isf.

Edit : ser att du bor i väster norrland...
 
Har ett och det är trevligt, men.. köp inget av bauhaus. Får du problem så visar bauhaus sin sanna sida. Att de är en stor lada som kränger prylar och hatar service. Se ett kort utdrag från en mailkonversation om ett problem vi fick ang locket. Bauhaus nonchalerar svensk konsumentköplag och totalvägrar, dvs för varje problem så måste man ta en juridisk process, och det är inte kul. Visst, man vinner, men det tar kanske 2 år att processa... Köp inget du är rädd om från bauhaus.

Ett trevlig bad, men undvik. Köpte ett i augusti 2014 på Bauhaus och efter ca 9 månader upptäckte vi sprickor i locket. Bauhaus och deras leverantörer vägrar gå med på reklamation eller något som helst tillmötesgående. Se detta svar i ett av alla mailkonversioner (dvs, köp inget av Bauhaus där kvalitet och service kan vara viktigt, synd för badet är helt ok);

Hej,

Jag hävdar motsatsen, dvs det är ett produktionsfel och allvarlig kavlitetsbrist i en produkt om den går sönder vid vanligt bruk. Jag åberopar inte garantin utan det är en reklamation. Om ni hellre vill att jag reklamerar hela köpet så kan jag göra det.

konsumentköplagens 23§. Skillnaden mellan garanti och reklamationsrätt är att har du en garanti, så presumeras felet ha funnits där redan från början om inte säljaren kan visa att det beror på vårdslöshet från köparens sida.

Mvh,
Marcus Emne

27 aug 2015 kl. 12:43 skrev Löddeköpinge Reklamation <Reklamation.Loddekopinge@bauhaus.se>:

Hej Marcus

Har fått följande svar från leverantören, vi kan beställa hem en ny klädsel till locket till butiken och då kostar det 2995.-, så tyvärr går det inte på garantin. Beklagar att vi inte kunde hjälpa dig bättre, så min fråga är om du vill att vi beställer ett sådant till dig?

Återkom när du funderat hur du vill göra.

Ha en bra dag!

MVH Hanna Söderholm

Hej Hanna



Enligt vår manual är der 6 månader garanti på locket, då locket är en slitdel.

Kunden behöver inte köpa en ny lock, men kan köpa en ny till klädsel till locket.

Bra dag


Venlig hilsen / Best regards

Henning Frandsen

DenForm Lux A/S
Viborgvej 291
DK-8210 Aarhus V
[/i][/i]
 
Marcus Emne skrev:
Har ett och det är trevligt, men.. köp inget av bauhaus. Får du problem så visar bauhaus sin sanna sida. Att de är en stor lada som kränger prylar och hatar...
Trist att du fått det bemötandet, själv har jag två gånger haft problem med produkter köpta på bauhaus och båda gångerna har jag mer eller mindre utan problem fått jättebra support och hjälp från dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.