Ser dåligt då jag sitter med mobilen nu men antingen suger underlaget för mycket eller så har ni målat för tunnt. Såvida inte de flammiga beror på vågiga väggar.
 
Vanlig gips, spackel och sedan grundfärg borde inte suga mer än vanligt? Vi har tagit rikligt med färg i rollern för annars vet jag att det det kan bli dåligt. Det är finfiltad roller vi använt
 
Filtrollers är inte så bra till väggfärg, suger inte upp tillräckligt flödigt. Perlon med mediumgräng brukar bli bäst.
 
Anza fin, heter rollern, filt kanske det inte är den har korta strån. Kan man använda rollern för länge? Vi har grundat stora delar av lägenheten med den
 
Man ska inte ha korta strån till väggfärg utan en tjockare och fluffigare roller, annars blir det för tunnt.
 
När jag ser på bilden ser väggarna vågiga ut. Men eftersom du är så noggrann så borde det inte vara det? :)
 
Vågiga väggar nu får ni skärpa er! :p

edit: Dock är väggen den ansluter mot orginalvägg och den är vågig (den med kopparören), så kan vara det som luras?
 
Redigerat:
Precis som gnagare påpekar ska ni inte ha en så fin roller till väggfärg, det är svårt att få det jämnt på en större yta. Till vår täckfärg (skitdyr Symfoni ultramatt glans 1) rekommenderas t.ex. en grov roller.
 
  • Gilla
Gnagare i Bajenhöjden
  • Laddar…
Jo vi får väl ge upp försöken att få lite slätare struktur på väggarna och köra med en medium. Lite synd. Risken är bara att skåpet närmast väggen inte går dit, det är bara tiondelar av en millimeter marginal mellan dem
 
Händer inte mycket här vill jag lova. Varken jag eller farsan har varit i lgh på dryga veckan.

Men har beställt lite mer prylar till köket, jag hade 6000k ledstrip som jag köpte till badrummet men inte använde. Kände dock att det kunde bli lite väl kallt ljus speciellt nu när vi valt kalla färger så beställde 5630 chip med 3000k vilket är varmvitt. 75 watt vilket ska ge 9000lm enligt spec. Vi kommer dock bara använda typ 2.5 meter = 4500lm

_57.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedan denna profil, som döljs bakom listen till överskåpen
_12.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
trojlee och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Händer inte mycket här vill jag lova. Varken jag eller farsan har varit i lgh på dryga veckan.

Men har beställt lite mer prylar till köket, jag hade 6000k ledstrip som jag köpte till badrummet men inte använde. Kände dock att det kunde bli lite väl kallt ljus speciellt nu när vi valt kalla färger så beställde 5630 chip med 3000k vilket är varmvitt. 75 watt vilket ska ge 9000lm enligt spec. Vi kommer dock bara använda typ 2.5 meter = 4500lm

[bild]

Sedan denna profil, som döljs bakom listen till överskåpen
[bild]
Du menar väl 450 respektive 900 lumen? :p
 
Det är nog glädjesiffror men 5630 ska leverera mellan 30 och 50 lumen per led. det är 300 på denna
 
Okej, fel av mig. Jag tänkte fel :p Dock är det ändå ca dubbelt så mycket som RX IP20. Den ligger på 4700 lumen för 5 meter och 60 W.
 
Vad är det för Chip på den? jag gissar 5050
 
AndersMalmgren skrev:
Vad är det för Chip på den? jag gissar 5050
Ingen aning. Hittar inte något om det på tillverkarens hemsida.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.