Innertaket är grundmålat men har prytts med ett illrött streck av krita från snörslå. Vem sitter på bästa metoden för att få bort detta så jag slipper gnälla på sambon om att en del av taket är rosa?
 
går det inte att borsta / slipa lätt för att få bort, eller har det sugit fast? :p

tycker annars inte att krita borde blöda igenom alltför jäkligt, men för att vara på den säkra sidan kan du alltid binda in det genom att fläckgrunda med isolera rf eller panelgrund.
 
  • Gilla
callerehnstedt
  • Laddar…
går det inte att bara torka bort det med fuktig trasa?

vill man ha kvar streck så försvinner dom bara man tittar på dom, så i ditt fall så sitter det nog som berget :)
 
Wd-40 bör man nog undvika på innertaket då beroende på färg och underlag så kan oljan sugas upp i taket och sedan får man en fläck som verkligen är svår att få bort.
 
Tack för svar!

Jag har faktiskt inte ens vågat röra det hela ännu för det ser ut som att det skulle kunna kladda rejält åt alla håll och kanter (kritan är rejält dammig) om jag så bara blåste lite på det. Får testa dammsugaren och sedan våttorka då. Återkommer med resultat.
 
Spärra med en oljefärg.
 
Dammsugaren tog det värsta lösa, våttorkade och visst kletade det men allt gick bort utom ett svagt rödbrunt streck. Punktmålade strecket och det syns nu inget alls efter att hela taket målats två gånger. Ibland tänker man sig att det är mer komplicerat än vad det behöver vara.
 
Farfalle skrev:
Ibland tänker man sig att det är mer komplicerat än vad det behöver vara.
Moderator se hit! Ny slogan till forumet!
 
  • Gilla
Händighemma och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.