Var sitter den "sockerbiten"

Har samma problem, pumpen går konstant, måste bryta strömmen, för att få tyst på den, såg att det fanns vatten på golvet, på plast skyddet under. Så lite vatten har de kommit ut.

Hur ska jag börja min fel sökning?
 
A
Vad har du för maskin?
 
electroluxaren skrev:
Vad har du för maskin?

Type DW 20.1
 
A
Sitter en flottör av frigolit innanför socklen i framkant.
Ta bort socklen och plåten innanför.
Tippa maskinen bakåt var beredd på att suga upp flera liter vatten.
Se till att silarna i madkinnär kliniskt rena och att vatten pumpas ut snabbt utan tvekan.
Starta maskinen på balfritt program
Lys med ficklampa i utrymmet under och se om det läcker vatten någonstans
 
electroluxaren skrev:
Sitter en flottör av frigolit innanför socklen i framkant.
Ta bort socklen och plåten innanför.
Tippa maskinen bakåt var beredd på att suga upp flera liter vatten.
Se till att silarna i madkinnär kliniskt rena och att vatten pumpas ut snabbt utan tvekan.
Starta maskinen på balfritt program
Lys med ficklampa i utrymmet under och se om det läcker vatten någonstans

Jag har nu tömt allt vatten, men madkinnär vad är det?
Har även gjort rent den silen som sitter i maskinen å även tagit bort "filtret" som sitter där i, torkat ut allt vatten, å gjort rent

Med vänlig hälsning,
 
A
Har inte en aning vad madi... Är för nått
Men jag menade maskinen!
Hur funkar den nu då?
 
electroluxaren skrev:
Har inte en aning vad madi... Är för nått
Men jag menade maskinen!
Hur funkar den nu då?
Jag inte testat då jag funderar på va madkinnär var för något hehhehe.... Tänkte om de var något i maskinen som jag skulle kolla och,,,, ska testa att starta den ikväll efter jobbet,

Så här såg det ut, när man hade tagit bort plåten/sockel på maskinen

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
electroluxaren skrev:
Har inte en aning vad madi... Är för nått
Men jag menade maskinen!
Hur funkar den nu då?

oj oj oj...starta den nu.. pumpen gick inte, vilket är bra MEN jävlar vad den läcker... håller på att ladda upp ett filmklipp till youtube...

jag har verkligen inte råd att köpa en ny diskmaskin....


https://youtu.be/LoA2P7g3nqU
 
Redigerat:
A
Inte jättelätt att se men det vekar vara slangbiten mellan motor/pump och spolarmsadaptern.
Byt slang och slangklämmor, styvt en hundring på cylindas hemsida
 
electroluxaren skrev:
Inte jättelätt att se men det vekar vara slangbiten mellan motor/pump och spolarmsadaptern.
Byt slang och slangklämmor, styvt en hundring på cylindas hemsida

misstänker att det är någon form av slang, då det börja läcka, så fort vatten pumapades in i maskien, så det bör vara den.

Men hur kommer man åt den lättast, måste man plocka ner allt som sitter framför, det man ser på filmen, eller kan man ta baksidan eller något?

jag tror det kan vara
http://www.cylinda.se/resurs/Bilder/99900/Pdf/1cr74550.pdf#view=Fit

NR 141 satan vad dyr den va:/
 
Redigerat:
electroluxaren skrev:
Inte jättelätt att se men det vekar vara slangbiten mellan motor/pump och spolarmsadaptern.
Byt slang och slangklämmor, styvt en hundring på cylindas hemsida
jag börjar få slut på ideer nu:/

skruva isär den i backkant för att se om det var någon slang som läckte, men det verkar inte vara fallet,
Den tar imot vatten i den behålaren, utan att det läcker, så inkommande slangar är uteslutet, gjorde en film igen,

https://www.youtube.com/watch?v=Fw2j7oCbZVs
 
A
Ja är det den men det tror jag inte det är ju typ pex-slang och då har du haft möss i maskinen.
Om det börja läcka direkt när du trycker på start så är det ju tömningssidan men om du nolla programmet och startar från början så tömmer den och därefter tar den in vatten för att slutligen köra diskmotorn
det gäller att vara säker på var maskinen är i programmet när den börjar läcka.

om det är vad jag tror är det 310 på bilden
http://www.cylinda.se/resurs/Bilder/99900/Pdf/3cr50742.pdf#view=Fit
 
A
nu vart jag tvåa...
men mitt resonemang håller fortfarande och stärks efter att sett din andra film.
 
electroluxaren skrev:
nu vart jag tvåa...
men mitt resonemang håller fortfarande och stärks efter att sett din andra film.


den pumpar in vatten till nr 340, utan att det läcker, då går det väl den igenom 310 på vägen dit?

verkar som den börjar läcka efter den har tagit in vatten i maskien, å ska börja starta själva tvätten, då armen i maskien börjar läcka, då det verkar komma uppefrån själva "taket" i maskinrummet, eller golvet inuti maskien
 
A
340 - avhärdare
nej till avhärdare bara rent vatten
310 är diskvatten bara som cirkulerar genom pumpen

så fortfarande tror jag att det är en stråle från 310 som sprutar upp i taket man ser på filmklippen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.