Det börjar bli lite halv akut och beställa nya fönster innan kylan kommer.
Har kommit fram till att vi kör på PVC fönster då priset är betydligt mer tilltalande och kvaliteten verkar helt okej på de jag sett.
Skulle behöva lite input på två leverantörer om någon har erfarenhet av dessa, alternativ om ni har någon annan leverantör jag missat att kolla upp som ni rekommenderar.

Nordiska fönster i Ängelholm har jag varit och kollat och tyckte deras PVC fönster verkade helt okej.
Har även varit i kontakt med Kronfönster som också verkar bra, har dock inte sett dessa.

Prismässigt ligger det likvärdigt. Någon som har något och säga om någon av dessa leverantörer eller det är i princip samma fönster oavsett vem man beställer från?

Tacksam för svar
 
Jag fick hem våra nya PVC-fönster från fönster24.com igår. Tyvärr blev det 7 veckors leveranstid, men är jättenöjd med både service och produkter!
Rekommenderar dock inte att beställa bleck samtidigt om du har trähus, de är för putsade kåkar.
 
Tack för ditt svar!
Jag slog till på Kronfönster, beräknad leverans var 6 veckor framåt.
Har inte sett fönsterna monterade men håller tummarna att det blir bra
 
Jag kan rekomendera Menta fönster. Dom säljer Drutex (stavning?) och jag är mkt nöjd med dom. Fick fönstren på utsatt tid. Reklamerade en persienn som dom fixade. Jag hade fönstren lagrade i källaren ca en månad innan jag monterade och upptäkte att ett av fönstren car trasigt. Ringde och förklarade detta och det var inga problem, dom fixade till det. Mycket trevligt och serviceinriktat bemötande. Ta in offert från dom och ring sen och pruta lite mer. Fick ner priset från derad hemsida med ca 10%. Lycka till!
 
Nordiska fönster är Drutex, kanonbra! 4 veckors leveranstid. Hemfint säljer också Drutex!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.