Köpte i maj en Bosch stompicka från CPO Outlet via E-bay. Jag valde att gå på fabriksrenoverad av ren snålhet. Jag tyckte att jag jämförde villkor för garanti och dyl. och kom fram till att det var samma på ny och renoverad, renoverad hade t.o.m. dubbelt så lång pengar tillbaka garanti.

I förra veckan så började den krångla så jag kontaktade CPO via kontaktformuläret på E-bay först slog dom ifrån sig helt dom hittade inte att jag köpt något av dom, när jag övertygat dom att så faktiskt var fallet sa dom att det inte kan varit av CPO för dom säljer inte utanför staterna. Jag skickade med ett urklipp på köpet från samma kontaktsida från E-bay som vi nu skickat några gånger fram och tillbaka, och se då hittade dom och hade till och med levererat utanför staterna.

Då fick jag detta svar.

Hello,

Thank you for your reply message! We did locate your order from May 2015. Unfortunately, your order is past our 60 day return period for reconditioned tools. And, since it was exported outside the United States, the manufacturer reconditioned tool warranty will not help you either. We are sorry to hear it has not performed as you hoped it would, but we are unable to assist. You may want to consult with a factory service representative in Sweden for guidance.

If we can be of further assistance, please do not hesitate to contact us.

Sincerely,

CPO Customer Care
800-714-0918
www.CPOoutlets.com

Vill med detta bara informera om att kolla garantivillkor och dyl. noga innan man trycker på köpknappen. Jag lägger detta på kontot för lärpengar:)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Småsnålt kan tycka.

Hoppas det löser sig med svenska Bosch utan för stora hål i plånboken, eller tänker du inte laga den? :)
 
Om de hade erbjudit sig att fixa den, om det rörde sig om ett garantiärende, hade du bekostat frakten då? För en retur kan du vad jag förstår inte ha förväntat dig. Eller hade du förväntat dig något annat?

Men du får laga själv, sprängskiss kanske går att hitta, bra hjälp ;)
 
Jag river nog isär den själv vid tillfälle och kollar vad det kan vara för fel. Jag har kanske skjutit 200 spik med den så det är lite tråkigt. Tyckte nu när den la av att jag såg metallspån så det kanske har skurit någon o-ring.
 
D
Hur betalade du? Om du betalade med Paypal som är det vanligaste, så har man numera 120 dagar (har jag för mig det är) på att klaga på leverantören. Det är bara att skriva att de inte levererat vad de lovat (nämligen verktyg enligt de villkor som stod i annonsen) och att du vill ha pengarna tillbaka. Ännu bättre om du betalar med kort via Paypal. Då går du till banken och säger att de inte levererat enligt avtal så gör banken en chargeback (som VÄLDIGT SÄLLAN går Paypals väg när det skall avgöras och oavsett så är det i alla fall ett PIA då det dröjer typ ett halvår innan de ser röken av pengarna även om de får rätt...
 
Jag förväntade mig inte något speciellt utan var helt inställd på att frakter och avgifter skulle göra det hela olönsamt. Det som jag fick klart för mig här var att garantin som är samma på nytt och reparerat i USA inte gäller här och detta tänkte jag kunde vara bra för någon annan att veta som kanske står i begrepp att köpa något dyrare än jag gjorde. Jag betalade med kort via Paypal men tänker inte bråka mer med detta utan gå vidare en erfarenhet rikare:)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Det är ett garantiärende, jag har svårt att tro att Paypal lägger sig i det, och definitivt inte kreditkortsbolagen. Det är fyra månader sedan köpet så säljaren har fått betalt för länge sedan. Men jag kan ha fel, gör ett försök och berätta hur det gick :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.