Jag har fått våtrumstapet och golv monterat igår. Men våtrumstapeten är skarvad både före och efter väggen som är under snedtaket. De har alltså inte dragit runt våtrumstapeten ett helt varv och bara skarvat ovanför dörren (som jag antog att man gör?)

Är det svårt att dra runt ett helt varv i ett badrum med snedtak, alltså därför de har gjort så?

Och de har ju inte mönsterpassat heller i skarven :mad:

IMGP5254.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMGP5253.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det är ett elände att sätta badrum med H - metoden där det är snedtak, men det går nog
Är skarvarna inte mitt i duschen så gör det inget, mer än det utseendemässiga då om man inte har följt mönstret
 
Jag ska ha duschhörna. Så det kommer inte komma vatten i skarven.
 
Jag hade en klopare från en kakelfirma i Karlskrona som satt vertikala vådor. En skarv i duschen med sprickande svetsfog. Han tyckte det var för besvärligt att köra runtom. Har snedtak.
 
Det är nog svårt när man inte kan gå runt med rullen. :|

Men mattläggaren borde gå igenom sånt här innan han börjar så man vet hur det kommer bli.
 
Har vi någon mattläggare här som kan kommentera detta?
 
vad vill du ha för kommentarer?
 
Tänkte bara om det här är något att tjata om hos firman som utför jobbet.
 
Som jag skrev tidigare så är det ett elände att sätta med H metoden när det är snedtak, kan inte svara på om det gått att lösa utan skarv, 2 man borde kanske löst det.
Ser ju lite sådär ut när skarvarna inte är mönsterpassade. Kanske inget man tänker på när allt är klart...
Borde vara enkelt att byta den lilla biten och få det mer mösterpassat men helt 100 blir det nog inte.

Prata med firman så kanske dom fixar det utan knorr
 
På min firma sätter vi alltid "traditionellt" när det är snedtak. Alltså som målare sätter tapet, så svetsar vi skarvarna. Då sätter vi endast enfärgade mattor.
Ett fruktansvärt bök med att "svepa" ett badrum med snedtak då mattorna kommer på 2m rulle och ställningen bygger lite också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.