A
Jag har en 10 år gammal Klipp med blankslitna däck och jag funderar på att byta ut dem.

Hur byter man enklast däcken, är det bara att köpa nya och kränga av de gamla sulorna och kränga på nya eller måste man köpa däck med fälg och byta allt?
 
A
Tack, då återstår frågan hur man byter? Är det bara kränga av de gamla med en skruvmejsel och sen försöka kränga på de nya eller finns det några tips och trix man bör känna till?
 
Dom gamla brukar jag såga ett snitt i tvärs över, sedan bryta av dom fälgen med en stor polygrip.

Man låter dom nya ligga i en hink med skållhett vatten några minuter, sedan är det inga problem och kränga på dom.
 
  • Gilla
oobum
  • Laddar…
Denna typ av tråd älskar jag! Man har alltså slitit ned däcken på en klippo och önskar byta dessa. Kvalitet! Att man sedan får bra svar gör tråden än bättre!
 
  • Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
Håller med Manberg!:) Och smörj gärna på lite såplösning eller diskmedellösning på insidan så går det som på en ungdom.
 
Redigerat:
  • Gilla
ingemarsson
  • Laddar…
A
Jag köpte nya drivdäck idag. Jag fick tipset att köra de nya däcken 1 minut i micron för att lättare få på dem.
 
Vad får man betala för ett par däck?
 
Jag byter inte däcken, det sämsta med en Klippo är när den är ny och det är massa mönster på däcken, det förstör bara gräsmattan om det slirar.
 
A
En 200-hundring styck cirka på Södermalms trädgårdsmaskineri Sätra. Finns säkert billigare på andra ställen men var ändå i krokarna på andra ärenden.

Jag sågade bort de gamla med bågfil. Körde de nya 1:45 min i micron på max effekt. Sen var det enkelt att kränga på dem.
 
Redigerat av moderator:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.