"Rödfärgsskolan" - lektion 5 - innehåller bland annat en handgriplig beskrivning hur man bygger en enkel, billig men säker byggställning själv. I princip samma som Pete_K.

http://daladry.se/rodfargsskolan/rent-hus
 
  • Gilla
nejmensluta
  • Laddar…
tips är att räkna på det, särskilt om den ska stå i två år, då finns det kanske inte så stor användning för materialet. vi räknade på det och insåg att det var i princip ingen prisskillnad mellan att köpa reglar och bygga själv mot att köpa begagnad haki. vissa delar av den haki vi köpte är från innan 73 (fanns på hemsidan olika infästningar) så den tappar inte i värde på två år... men har du tillgång till billigt trä eller har ett uttänkt användningsområde efter så visst. men tänker du köpa på byggvaruhuset så räkna om det verkligen är en snåljåpslösning och inte dumsnålslösning :)
 
När vi byggde själva i lösvirke så började jag snickerierna med att bygga ca 100 löpmeter ställning av 45x95.
Ställningsvirket klöv jag sedan till 45x70 och använde för att korsregla insidan av ytterväggarna.
Det som blev över byggde jag stommen till uthuset av.

120718 vindduk.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Gabbe1 skrev:
När vi byggde själva i lösvirke så började jag snickerierna med att bygga ca 100 löpmeter ställning av 45x95.
Ställningsvirket klöv jag sedan till 45x70 och använde för att korsregla insidan av ytterväggarna.
Det som blev över byggde jag stommen till uthuset av.

[bild]
Snyggt jobbat!
 
  • Gilla
kefri
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.