Hej!

Vi söker en tomt helst med möjlighet till VA-anslutning i Kungsbacka med omnejd. Vi ska bygga nytt och vill starta så fort som möjligt. Inom två mils radie från Kungsbacka, även Lindome och Kållered är av intresse.

Har någon tips på vart man kan hitta tomter förutom Hemnet och de vanliga sidorna?

Med vänlig hälsning Linda
 
I Kungsbacka är det huggsexa om bra tomter vilket vi fick erfara då vi letade efter tomt att bygga på. Ofta "försvann" de innan budgivning då en del vågar "spela högt"..

Mitt råd är att förutom kolla de vanliga säljkanalerna åka runt och kika på möjliga tomter i den del av Kungsbacka ni vill bo samt därefter fråga ägaren av mark/tomt om det finns möjlighet att få köpa. Vi har en del vänner som har lyckats på det sättet.

Jag och min sambo hittade vår "drömtomt" på Hemnet och använde oss av lite "rävspel" där vi sade oss vara villiga att lägga angett pris om vi kunde göra affär inom ett par dagar, det gick i lås och som bonus visade det sig i ett senare skede att "tomten" var avstyckningsbar i ytterligare 3st tomter vilket kan vara en god försäkring att ha den dagen man går i pension exempelvis.

Lindome och Kållered, låter kompromiss......
 
Hej! Tack för svar! Ja, vi har funderat på det, men vet inte hur det går att ta reda på vem som äger marken? Har du något bra tips på det?

Ja, det verkar som att det är lite så det går till. Anneberg har jag sett en del i, verkar vara ett ganska trevligt område.
 
Anneberg är jättetrevligt och just nu är man i startgroparna att bygga ett helt nytt centrum nere vid pendeltågsstationen. Skolan håller hög kvalitet och ser till på köpet förbannat grann ut...
Hela området Anneberg-Höglanda är på g kan man säga då flera projekt ligger i startgroparna som kommer att göra området mer "attraktivare" än vad det redan är.

Kommunen vänder du dig till för att ta reda på vem som äger marken du är intresserad av, att fråga närboende är också ett smidigt sätt att få veta.

En "fågel" har viskat i mitt öra att det inom en snar framtid kommer att släppas några tomter mellan kyrkan och Dalavägen. Kan vara värt att hålla utkik efter kanske...

Lycka till i ert letande :)
 
Förresten.. Vet att Annebergshus vilar på en del mark i byn.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.