G
Riktigt snyggt!
 
Funkar den bra? Min erfarenhet är att det blir märken på kläderna där strykbrädan är ledad.
 
I
Nr 3 och 8 gillade jag. 3:an vinner dock för att den är så enkel men ändå gör så stor nytta, det skulle man visst när barna var små.
8:an är smart men det återstår att ha ett lämpligt skåp att sätta den i, funkar kanske lika bra med en vägghängd, sen är det ju trevligt att kunna stå å stryka på olika platser, Retro-strykbrädan ersätter man nog inte så lätt.
 
Vi har nummer åtta, det medför sina begränsningar speciellt med stora prylar som lakan. Men skönt att slippa släpa fram brädan varje gång
 
Snyggt, men 10an? När man slängt in allt i maskinen så går man väl någon annan stans, sitta och spana film i tvättstugan känns lite konstigt.
 
Vadå, det är kanske den enda fria tiden man har när man har småbarn? :)
 
ion skrev:
Nr 3 och 8 gillade jag. 3:an vinner dock för att den är så enkel men ändå gör så stor nytta, det skulle man visst när barna var små.
8:an är smart men det återstår att ha ett lämpligt skåp att sätta den i, funkar kanske lika bra med en vägghängd, sen är det ju trevligt att kunna stå å stryka på olika platser, Retro-strykbrädan ersätter man nog inte så lätt.
Jag gillar också 3an och ska pusha för att vi fixar en sån lösning. Tror den lösningen kan spara en del tid. https://www.byggahus.se/badrum/11-ideer-tvattstugan?sida=3#guidetop
 
Här är en relevant tråd i sammanhanget.

I tvättstugan ska man ha musik eller radio som går snabbt att slå på och av. Vem har lust att stå och fippla i flera minuter på en surfplatta för att få musik i 5 minuter medans man hänger tvätt. Jag kommer att ha en inbyggnadshögtalare som går på husets ljudsystem, så jag kan få ut t.ex. TV-ljud i tvättstugan. Kan vara bra om man kollar vinterstudion eller nyheterna samtidigt som man tvättar.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Vi ska fixa tvättnedkast, men från hallen på bottenvåningen ner till en garderob i hallen i källaren (som är alldeles intill tvättstugan).
 
RUT är bra grejer för att lösa tvättstugeproblemet, vi har en tjej som kommer varannan vecka och ibland varje vecka när vi vill lyxa till det. En del av hennes jobb är tvätten
 
AndersMalmgren skrev:
RUT är bra grejer för att lösa tvättstugeproblemet, vi har en tjej som kommer varannan vecka och ibland varje vecka när vi vill lyxa till det. En del av hennes jobb är tvätten
Köpa nytt går också bra 😀
 
Finns det skatteavdrag för det?
 
Vi hade nedkast från badrummet på ovanvåningen till tvättstugan när jag var liten. Användes aldrig, utan skåpet som nedkastet var i fick en lucka över hålet i och skåpet blev förvaring istället.
 
Vi har ett tvättnedkast från ett underskåp i köket rätt ner i ett skåp i tvättstugan...förunderligt bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.