Hej!

Flyttade till huset vi bor i nu för ca 3 år sedan. Har en T2floortemp termostat o golvvärme i badrummet.

Under sommaren har vi haft den avstängd så klart..

Nu när vi vill dra igång så funkar det inte. Den har två lampor, ingen lampa börjar lysa och inget klickljud dyker upp när man vrider på den heller. Så anar att termostaten är trasig?

Har noll koll på detta sedan tidigare.
Vad kan man göra? krävs det en elektriker eller kan man gå o köpa en ny termostat bara o testa ploppa dit den istället?

MVH
Micke
 
Kanske skall börja med att kolla att du har ström fram. Mät, eller kolla iallafall säkringarna i centralen.
 
Säkringarna är hela i vart fall i centralen.
Kan det sitta någon inne i själva termostaten?

näe, kanske borde be någon om hjälp då jag inte riktigt vet hur jag ska mäta i termostaten... om jag nu får bort den också dvs...
 
Att byta termostat kan vara lite pilligt.

Utöver matningsledningar, och ledning vidare till värmeslingan, så går det en ledning till en temp. sensor som sitter nere i golvet. Den sensorn måste vara anpassad till termostaten, och måste bytas om man inte får tag i exakt samma typ av termostat som den befintliga.

Det är ofta rätt lätt att dra upp den, den sitter i en slang som är ingjuten i golvet. Men det kan vara väldigt svårt att skjuta in en ny sensor i slangen, och få den till rätt läge i golvet.

Så därav är det värt att kontrollera så att termostaten verkligen är trasig. Det är inget man byter på försök.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.