Jag vill skriva och berätta om mina erfarenheter av minireningsverket Biovac samt företaget Bra Miljöteknik som säljer och servar dessa.

Vi köpte ett Biovac FD 5 N som är ett reningsverk för nergrävning och som ska klara ett hushåll på 5 individer. Vi har nu haft änläggningen i ca 5 år.

Våra främsta erfarenheter av anläggningen är:
1. Anläggningen har inte gått sönder på den tid vi haft den.
2. Anläggningen luktar avsevärt illa.
3. Anläggningen har ganska dålig kapacitet och vår bedömning är att dimensioneringen är snålt tilltagen. Vi är 4 i familjen och har vid flertalet tillfällen fått begränsa vattenförbrukningen. Främst när vi haft gäster.
4. Bra Miljöteknik har varit och inspekterat anläggningen rörande punkt 2 vid ett antal tillfällen på vår anmodan. Svaren har varit lite olika, från att alla minireningsverk luktar illa, till att det ska det inte göra. Ingen lösning har givits.
 
  • Gilla
1234bjorn
  • Laddar…
Hmm, låter ju inte så bra. Jag är på väg att installera ett sådant i mitt garage när jag bygger till våren. Avråder du?
 
vi hade en säljare ute i dag och allt låter så bra men jag är inte övertygad
Jag tycker det är svårt att hitta oberoende information och det oroar.
Hur fungerar det för er i dag?
 
Jag har också funderingar på Biovac för två hushåll. Någon med erfarenheter från det reningsverket?
 
Tack!
 
Pröva med att hälla i OxygG. Vi har gjort det i vårt slutna system och det har tagit bort lukten. Sök på deras hemsida.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.