Har en sån från ikea 27907_PE114409_S4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag så började det läcka när jag vred om avstängningen till diskmaskinen. Det kommer från sidan runt där man vrider om. Läcker mest när jag vrider fram och tillbaka. Vad gör man nu? Köpen man ny blandare eller går det byta ut någon del? Den sitter inte löst eller nåt..vattnet som läcker är lite grumligt också.
 
Krilleman
Kolla om du får en ny av IKEA beroende på ålder. Dom har väl 10 års garanti för att lura på detta skräp på sina kunder. Reservdelar kan du glömma, IKEA brukar ge ut nya blandare pga priset.

Finns flera trådar om ämnet IKEA:s blandare här på forumet!
 
Ok tack ska höra med dem. Den är max 7 år gammal och aldrig krånglat innan..
 
Surt behöva öppna tråden igen men.. Köpte en ny FMM 9000E blandare och hade en rörmokare som installerade den. En vecka senare börjar den läcka! Vatten kommer mellan blandaren och diskbänken. Det rinner alltså ut på diskbänken - inget under. Det har jag självklart anmält till butiken men undrar då vad fasiken kan felet vara? Rörmokare var här och sa det är fel på blandaren bara.. Obs. Det är fastlagt att vatten inte rinner ner över blandaren.
 
FMM brukar skicka ut servicepersonal som lagar deras defekta blandare på plats är min erfarenhet.
 
Ja butiken har anmält till dem. Jag insåg nu att det inte läcker när diskmaskinvredet är på (1). Däremot kommer det vatten om man vrider till av. Vad fasiken är det för skit som FMM tillverkar?
 
Krilleman
trekky76 skrev:
Ja butiken har anmält till dem. Jag insåg nu att det inte läcker när diskmaskinvredet är på (1). Däremot kommer det vatten om man vrider till av. Vad fasiken är det för skit som FMM tillverkar?
Väldigt ovanlig läcka.

Jag personligen har installerat massor med FMM/Mora/GBG blandare beroende på vad som står i handlingen på respektive entreprenad. Och jag har aldrig haft några problem med läckage som du beskriver det.

Så du har antagligen bara haft en oerhörd otur att få en felande FMM.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.