Hej, kan jag få hjälp till att fixa 4 praktis rum av detta stora rum(se bifogade ritning.) Alla förslag mottages tacksamt!
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vilka typ av rum behövs? Ungefär hur stora sovrum, gästrum, badrum ?
 
Hej igen, tack for det snabbt svar....huset är en föreningslokaler som vi hade tänkt det skulle bli en 4:a varav 3 sovrum. Där finnas redan bad och toa på planen så vi ha inte behöva något nytt badrum.
 
Jaha, är det en bostadsrättsförening som du sitter i styrelsen i? Måste de andra rummen vara på samma ställer eller kan delar/allt rivas och planeras om? Hur är skicket?
 
Där skal inte rivas, det är bara det stora rum som skal planeras om således det skal var praktis till de övrig rum (kök,hall).
 
Kanske smartare att göra 2 lägenheter? Hur stor är totalytan?
 
Jag vet ej om siffran synes på de bifogande bilde?
Det övra delen är 8,8x8,3m och den annen delen är 6,7x9,0m det giva drygt 130kvm.
Hur smarta med 2 lägenheter?
 
OK, tack. Om det är en BRF kanske det är enklare att sälja 2 st mindre än 1 stor lgh? Det kanske behövs bygglov och andra krav kommer nog ställas på er. Har ni någon konsult som ska hjälpa er tex?
 
Skal där behövs bygglov skal fixa uppföra indra vägga?
Där finnas ingen konsult bara händverk och mig:) huset skal ej säljas vi skal bo i den.
 
Är det en villa eller hyreshus? Har det varit bostäder där förut eller bara kontor?
 
Det är villa med det stora rum som önskar att dela upp till 4:a... har du någon förslag hur man kan dela upp rummet? På förhand tack
 
OK, vilka ingångar/entreer används? Hur många sovrum behövs? Vilka ska sova i rummen, antal barn, vuxna?
 
Där är två ingångar som kan använder... 4 rum varav 3sovrum, vi är vuxna och tre barn.
 
Två olika förslag

Capture.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Capture1.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Thomax tack för din input... Det förste alt. behövas installeras ett nyt fönster..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.