Vill höra vad ni som byggt med dem har för erfarenheter.
Hur är de som företag att ha att göra med?
Har de bra standardutrustade hus, eller måste man ha mycket tillägg?
Vad ingår i deras priser?

Och andra saker som kan vara bra att veta.
Har hittat ett par hus hos dem som vi är intresserade av.

Och nu pratar jag om Borohus AB, Mjöbäck, så att ni inte blander ihop begreppen! ;-)
 
Vi har ej byggt med dem(kanske ska) men har haft ganska mkt kontakt med en säljare och tagit reda på en hel del kring det du frågar.
MIN uppfattning är att man får bra valuta för pengarna och att deras position prismässigt ligger någonstans i mitten.
Svårt att veta vad du vill veta, men här är ett axplock:
Bra med 2.50 som standard i takhöjd, isolering i innerväggar(överhuvudtaget bra isolerat), ok kök å vitvaror.

Nackdel är att de inte har tot. entreprenad.

 
Det var ju synd att de inte har totalentreprenad, för det underlättar ju om de har.

Vi har kikat lite på Skåne 158 och Uppland 158, samt ett hus som ännu inte finns broshyr på.
Har fått uppfattningen om att de ligger bra till prismässigt, men det beror ju som sagt lite på vad som ingår i kostnaden. Är det till exempel kakel eller plastmatta i badrummet? Har bara pratat lite löst med en försäljare, som sade att allt ingick förutom schaktningen av tomten.

Vad är det för något hus som ni funderar på?
 
Vi kommer ev att bygga ett Närke 144. Jag uppfattar som om det ligge bra till i pris, framförallt kanske för att detta hus eftersom ett isolerat garage med golvvärme ingår i priset.
Vi kommer att lägga till 60 cm på bredden i köksdelen samt förmodligen ha ryggåstak i vardagsrum/kök.

Vad som övrigt ingår framgår av Boro hus kataloger. Kalkel och klinkers (till en viss nivå), schaktning, grund inkl en viss mängd fyllning (bortforsling av schaktmassor ingår ej). Allt ingår utom tapetsering och målning inne och ute.

Jag tror att man vill lägga till på köket eftersom en enkel björklucka är standard.

Vi fick mycket klara besked av försäljaren, även kring generalentrepenaden. Vi kommer att titta på ett hus som han har byggt. Jag kommer även att ta in referenser på alla underentrepenörer.
 
Vi bygger ett halland 137 som vi har förlängt ena vinkeln på, vi har fått hjälp av borohus att ragga entrepenör, och har även tagit in egna, och prismässigt ligger de på samma pengar.
Vi är mycket nöjda med vårt hus än så länge.
Har valt ett lite dyrare kök samt köper vitvaror själv, när vi valde köket så fick vi åka till Göteborg för att träffa en kökskonsulent, det är bra att få hjälp att tänka på saker man själv inte har en aning om.
Vi har även valt alu fönster så slipper man ju måla oxå om 10 år
 
Hej,
vi är också inne på ett Borohus. Vi har lämnat in en egen planlösning och lista på saker vi vill ska ingå, tex kamin. Det handlar om ett 1 1/2 plan (115 kvm )med oinredd vind.
Tycker att det är svårt att generellt svara på hur företaget är att ha att göra med, det beror ju på vilken säljare man pratar med. Vi ska bygga i Umeå och försäljaren där tycker jag är riktigt bra.

Vi har jämfört Boro med ett antal andra företag och jag tycker att man får mycket för pengen. För ungefär samma pris får vi i Borohus :
- mest kvm
- isolerade innerväggar
- råspontat undertak
- EJ lättregelhus
- Bra standard över lag på maskiner
- Trägolv (14mm) överallt + klinkel i våtutrymmen
- m.m

Nackdelen är som tidigare sagts ingen totalent. Samt för oss här uppe att det inte finns några visningshus och långt till huvudkontoret.

/S
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.