Finns det någon som använt Bosch Blue Line IR-detektor utomhus

Denna BlueLine klarar -30 men är avsedd för inomhus.

Jag ska sätta produkten under takutsprånget som är nästan 1m ut från huset så den blir ganska skyddad. Om den håller några år kanske det är ett alternativ till dyrare utomhusdeckare.


någon som använt Bosch Blue Line IR-detektor utomhus
 
D
Inte testat, men UV, fukt avsaknad av damask är största problemet snarare än kylan.
Ska du ha den för larma eller för att styra lampor/kamera etc?
För larma skulle jag ta Paradox NVX80 även om 20kg är minsta laget om man har större djur som springer omkring. Kameror och lampor fungerar Paradox DG85 bra.
Tänk på att du måste använda en kabel avsedd för utomhusbruk också, t.ex. cat5/6 kabel som tål uv.
 
Redigerat:
ska användas för att styra lampor därav att jag undrar om något testat enklare typ Bosch Blueline utomhus.
Larmvarianten paradox är ju 10ggr dyrare (och säkert bättre) men utanför min prisklass.
 
Kör Bosch professional i så fall.
 
ok gissar att bosch professional är mycket dyrare så då går de bort.
 
D
Varför köper du bara inte en lampa med inbyggd rörelsesensor?
 
RilleRock
Precis som DMOL skriver så är fukten det största problemet.
Den kommer på sikt krypa in i detektorn och då kommer elektroniken/reläet klicka.
Och det kvittar om du kör latex runt detektorn och bakstycket för den är ändå inte tät framtill.

Men för 200kr +frakt kör på och testa.
 
Har du hunnit testa hur det fungerar? Går lite i samma tankar och det hade ju varit trevligt om det fungerat bra för dig.
 
hej

nej inte blivit av att testa ännu
 
J JanneSjo skrev:
Finns det någon som använt Bosch Blue Line IR-detektor utomhus

Denna BlueLine klarar -30 men är avsedd för inomhus.

Jag ska sätta produkten under takutsprånget som är nästan 1m ut från huset så den blir ganska skyddad. Om den håller några år kanske det är ett alternativ till dyrare utomhusdeckare.


någon som använt Bosch Blue Line IR-detektor utomhus

De har överlevt vintern o fungerar ypperligt utomhus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.