I garaget jag håller på och bygger ska det sitta en Panasonic NE9PKE.
För att underlätta att få de väggenomföringar som behövs helt täta (vindduk och ångsspärr) skulle jag vilja förbereda genom att ta upp dessa hål nu när jag bygger väggen.
Vad brukar behövas, en enda genomföring med lite större diameter?
/Dea
För att underlätta att få de väggenomföringar som behövs helt täta (vindduk och ångsspärr) skulle jag vilja förbereda genom att ta upp dessa hål nu när jag bygger väggen.
Vad brukar behövas, en enda genomföring med lite större diameter?
/Dea
Jag har kommit ut till olika påbörjade installationer och fått göra om dessa helt med nya hål bla.
Jag tycker det är bra att användaren gör så mycket som möjligt innan man kommer MEN det är bättre om de tar kontakt med installatören INNAN för att det skall bli rätt i slutänden.
Jag tycker det är bra att användaren gör så mycket som möjligt innan man kommer MEN det är bättre om de tar kontakt med installatören INNAN för att det skall bli rätt i slutänden.
Ångspärren är inte många installatörer som bryrsig om
Flera genomföringar jag ha sett har inte varit tätade alls eller väldigt bristfälligt
De som sätter in en trollflex genomföring har bra ett bra utgångsläge för att få det bra. -- 73mm hål.
Men det måste borras väldigt exakt med hänsyn taget till monteringsplåten så enklast är att sätta upp plåten först.
Flera genomföringar jag ha sett har inte varit tätade alls eller väldigt bristfälligt
De som sätter in en trollflex genomföring har bra ett bra utgångsläge för att få det bra. -- 73mm hål.
Men det måste borras väldigt exakt med hänsyn taget till monteringsplåten så enklast är att sätta upp plåten först.
Liknande trådar
-
Hur förbereda underlag för förråd 350kg / 6.25m2
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur kan jag förbereda för dusch/WC men inreda som tvättstuga
Vatten & Avlopp -
Förbereda väggar för tapetsering
Färg, Måla & Tapetsera -
Kan jag förbereda något?
El -
Förbereda mark för utomhusdelen för en luft-luftvärmepump
Miljö & Hälsa