Hejsan!
En kort fråga bara.
Jag har skissat på en planlösning som jag skickat ut till flera hustillverkare redan.
Sedan kom jag på att jag inte tänkt på att man borde placera badrummet på plan 1 och plan 2 rakt ovanför varandra för att spara rördragning / avlopp etc.
Någon som vet vad merkostnaden kan bli för att inte lägga badrummen ovanför varandra ? Bör jag justera mina skisser eller är det bara småsummor man tjänar på en sådan lösning ?

Tacksam för tips!
 
Nej, jag har inga nyckeltal för hur mycket du sparar i pengar räknat. Men en annan poäng med våtrum ovanpå varandra är att de sannolikt minskar skadorna OM badrummet på ovanvåningen står och läcker.

Försäkringsstatistik visar att vattenskador i villor är som mest frekventa i våtrum på husens ovanvåning (fråga mig inte varför). Om läckvattnet får passage ut via ett underliggande våtrum BORDE följderna bli mindre katastrofala än om ytan under är ett vanligt boningsrum.
 
En annan fördel med att ha dom ovanför varandra om det blir vattenskada är ju att du får byta ut inredningen och kakel på båda badrummen!! Helt perfekt! vid den tidpunkten så är du säkert less på hur det ser ut hur som helst!!
Allvarligt så tror jag att det är smart, jag kommer att försöka samla alla rör på samma ställe typ kök, badrum, tvättrum såvida det inte finns några hinder för detta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.