Du behöver 145*45 C24 virke med en V-takstol.

Tror nog den firman du frågade bara gjort så för att du ska få plats med isolering.

Så dina nuvarande takstolar är överdimensionerade då ju :), fast du har inga stag ioförsej.
 
Kan man inte räkna med att så gammalt virke är snäppet bättre än C24 också?
 
huggan skrev:
Du behöver 145*45 C24 virke med en V-takstol.

Tror nog den firman du frågade bara gjort så för att du ska få plats med isolering.

Så dina nuvarande takstolar är överdimensionerade då ju :), fast du har inga stag ioförsej.
Nice! Då borde det även funka med två skruvlimmade 45*120 va? Blir starkare än en 45*145 om jag fattat det hela rätt.

Räknenisse skrev:
Kan man inte räkna med att så gammalt virke är snäppet bättre än C24 också?
Säkerligen vuxit saktare, så det kan nog stämma :)
 
Förutom att Byggmax inte har 45x120 i C24 :( Minsta dimensionen de har är 145 :(
 
tlundberg skrev:
Förutom att Byggmax inte har 45x120 i C24 :( Minsta dimensionen de har är 145 :(
Finns ju många andra ställen än just ByggMax?
 
  • Gilla
Stugrenoverare
  • Laddar…
Ja, vi har Beijer också, men där handlar jag helst inte. Har helt tappat förtroendet för personalen där efter att ha fått helt felaktig "hjälp" och otrevligt bemötande.

Men visst, att plocka lite själv på deras brädgård skulle jag väl kunna göra...
 
tlundberg skrev:
Ja, vi har Beijer också, men där handlar jag helst inte. Har helt tappat förtroendet för personalen där efter att ha fått helt felaktig "hjälp" och otrevligt bemötande.

Men visst, att plocka lite själv på deras brädgård skulle jag väl kunna göra...
Alternativet är väl att köpa 45x145 på ByggMax och sen klyva ner till 45x120 själv. Lite mer jobb, men inte så farligt.
 
Ja, jag har lurat på tanken. Blir kanske så att jag kör på en enkel 145:a när det väl blir dags för takstolar. Och sen den dagen jag får lust att inreda ovanvåningen tar jag bort 25mm och förstärker upp med en till tillsågad 145a
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.