Vi har ju ett gammalt trähus som kallställs på vintern och därmed har mycket rörelser. Därför tror jag att det hade varit svårt att få kakel/klinker att hålla. Det var framförallt därför valet föll på matta. Men nu för tiden finns det ju också riktigt snygga plastmattor.
 
Mycket prydligt bygge och stort plus i kanten för att ni såg till att ordna med servitut osv.
Har personliga erfaranheter av det där med muntliga avtal osv. Funkade jättebra när det byggdes men sen flyttade grannen och den som tog över var inte rolig om vi säger så
 
Snyggt bygge! En liten fråga bara, det ser ut som om ni använder vanligt gips och inte våtrumsgips? är det ok enligt säker vatteninstallation? kan säkert googla men orkade inte :)
 
Det beror på vilket tätskikt man använder. För plastmatta är det tillåtet med vanligt kartongklätt gips.
 
  • Gilla
morbidhans
  • Laddar…
Fint badrum ni gör. Tänkte bara nämna, i fall du inte vet, jag har ett sådant järn filter som du visar på bild och jag ska inte gå igång om vad jag tycker om det företaget MEN jag vill råda dig att sköta filtret noggrant och se till att backspolningen fungerar som den ska och att du fyller på Kaliumpermanganat regelbundet. Inte fel att ha någon komma och titta på den också då och då. Och glöm inte att rengöra silen ofta, när den kleggar igen så suger den inte någon KMnO4 och då sätter filtermassan igen (och det verkar inte gå att rengöra den i efterhand...fråga mig inte hur jag vet detta)
 
Det var tråkigt att höra. Vi har haft ett järnfilter från Callidus tidigare som fungerat bra sedan 1987. Får hoppas att dom nya filtren funkar lika bra.

Vilken sil är det som behöver rengöras?
 
Jag hade liknande funderingar kring kakel kontra matta och använde matta. Fast det var en professionell klopare som lade den, gjorde fel i rörgenomföringar och sprickor i svetsarna, och nu baktalar han mig som besvärlig kund för jag vågade påpeka det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.