Nästa fråga.. =)

När vi har gått igenom alla papper o så o skrivit på för tomten så vill mäklaren att vi ska betala 10% av köpeskillingen vilket är standard antar jag.

Det jag undrar nu är om vi ångrar oss o inte vill ha tomten, eller om ngt annat skulle dyka upp så att vi inte vill ha den innan vi har betalt hela priset för den. Vad händer då med dessa pengar, är det ngt som vi får tillbax eller vad ?
 
Craxen skrev:
Det jag undrar nu är om vi ångrar oss o inte vill ha tomten, eller om ngt annat skulle dyka upp så att vi inte vill ha den innan vi har betalt hela priset för den. Vad händer då med dessa pengar, är det ngt som vi får tillbax eller vad ?
Det brukar väl vara så att man får ersätta för den ekonomiska skada som man orsakat säljaren genom att bryta kontraktet. Det kan bli delar av kontantinsatsen, hela eller mer. Det beror nog också på vad man skrivit i kontraktet.
 
Craxen, kolla din brevlåda.
 
byggare babe titta själv ;-)
 
ja ha då vart det snart klart att sätta pennan på pappret o betala handpenningen då... *ler*

Är det ngt speciellt jag ska tänka på innan nu? eller är det bara att plita under o ha ett glatt leende ;D
 
ja då var men 1/10-dels tomt rikare då =))
skrivit på pappret idag, så nu är det bara att börja leta husmodell (ännu mera om det nu går)
 
Grattis grattis!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.