Finns det någon rörelse sensor som inte reagerar på husdjur ? Jag har en zipabox som jag vill ha en rörelse sensor till som klarar detta.
 
Redigerat:
KristinaRT
Vi har sensorer etc från Verisure och de känner inte av katten, så visst finns det!
Var man hittar det om man inte har Varisure, det vet jag däremot inte :)

Glömde, det finns dock en maximal storlek husdjuret kan ha - antar att det är för att en liten tjuv inte skall kunna komma förbi sensorn. Tror det kan vara svårt att få det att fungera om man har en stor hund typ Gandis eller Mastiff...
 
D
RilleRock
KristinaRT skrev:
Vi har sensorer etc från Verisure och de känner inte av katten, så visst finns det!
Var man hittar det om man inte har Varisure, det vet jag däremot inte :)

Glömde, det finns dock en maximal storlek husdjuret kan ha - antar att det är för att en liten tjuv inte skall kunna komma förbi sensorn. Tror det kan vara svårt att få det att fungera om man har en stor hund typ Gandis eller Mastiff...
Sålänge katten håller sig på golvet ja...och inte hoppar framför detektorn :D

I tex SPC kan man välja ett attribut som heter "dubbellarm" per sektion.
Det innebär att detektorn måste blivit aktiverad 2 ggr inom inställd tid för att gå i larmläge.
Så hoppar en stor hund upp i soffan och sedan lägger sig till ro är det inga problem men hoppar den upp och ner flera gånger så triggas larmet.
Funkar Inte på trådlösa enheter då de går i viloläge efter aktivering.

Innan det är finslipas så bör man ha sirener avstängda för djurens bästa.
Vi brukar rekommendera att förpassa djuren till en viss del av huset som är olarmad istället beroende på storlek och djur.
Går inte det så får kunden avgöra vilka kompromisser den vill ha.
 
KristinaRT
RilleRock skrev:
Sålänge katten håller sig på golvet ja...och inte hoppar framför detektorn :D
Vi har haft sprindlar som löst larmet, när de krupit över detektorn :) Gissar att larmcentralen fick en chock senast när larmet gick och kameran aktiverades och de ser en gigantiskt stor spindel....
 
Vanliga detektorer till larm har en rek. monteringshöjd (vanligen omkring 2.5m men varierar) för bästa funktion och för husdjurstoleranta detektorer är rätt monteringshöjd viktig + att den inte "ser" platser där djuret kommer högt upp eller nära detektorn.
Finns ju andra enkla pir utan husdjurstolerans men med övervakningsområde liknande en smal stråle tex. En sådan kan ju monteras vid ingången till ett rum. Går man då upprätt in i rummet reagerar detektorn då man passerar, fast också om hunden hoppar just där...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.