Hej! Jättebra bemötande o service av säljare, vår kontakt var ägaren Leif. Bra material o maskinpark i grundutbudet.Suveräna snickare! Familjehus har egna snickare och lejer inte ngn annan firma. Bra elfirma m m. Ser att ni är i shlm o de har några snickare på plats även där. Slutfinish på huset är vi mkt nöjda med. Inga sneda lister, glipor m m, som jag sett i allt för många nybyggen. Bra med lösvirke samt att virket kommer från lokala sågverket var positivt för oss. Jag är övertygad om att ni blir nöjda om ni bygger m Familjehus. Lycka till!
 
Tack snälla för ditt svar! Hur upplevde du prisbilden från dem? Jag har fått känslan av att de ligger ngt högre än många andra?

Med vänlig hälsning,
Sanna
 
Jag gjorde jämförelser med tre företag och vid första anblicken ligger de högre men börja jämföra isolering i yttrrväggar, innerväggar som inte är standard hos vissa firmor. Hela grundutbudet är vassare än övriga. Men visst hade vi kunnat bygga billigare (med sämre resultat). Inte en enda anmärkning vid slutbesiktningen säger ju en del oxå.
 
  • Gilla
Storstadsbo och 1 till
  • Laddar…
Jäderberg skrev:
Tänkte dela med mig av det hus vi lät bygga för två år sedan. Vi ritade själva och tycker vi hittade den bästa lösningen på bra förvaring, nyttjande av kvm m m.
Tyvärr trivdes vi inte i bostadsområdet så detta hus är nu sålt och förhoppningsvis trivs köparna bättre än vad vi gjorde.
Bilderna är fotade av fotografen inför att det skulle ut på Hemnet. Vi sålde dock innan så bilderna nyttjades aldrig och då tänkte jag - varför inte visa upp dem här på det eminenta forumet.

Det är byggt i lösvirke av en firma här i Falun som jag absolut kan rekommendera!
Vi hann endast var i huset april 2012-augusti 2013 så därför är inte tomten komplett. Ej heller hann vi bygga det uterum som var planerat, men det kanske nuvarande ägare gör.

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]

Fasaden är målad med Falu grått (slamfärg). Taket är valsad galvad plåt.

[bild]

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Köket är Myresjökök, vitvaror från Husqvarna. Klinker på golv o vägg är från Italien.

[bild]
[bild]
[bild]

[bild]

Vardagsrummet har enstavig ekparkett från Kährs. Kaminen från Contura 120 cm hög.

Från vardagsrummet går man in i föräldradelen med kontor, sovrum, badrum m bastu och klk.

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]

Barndelen i andra änden av huset med skjutdörr från köket.
Allrum, tre sovrum och duschrum.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]

Groventre med tvättstuga

[bild]
[bild]

Garage för en bil samt ett stort förråd var ju oxå tvunget att byggas.

[bild]
[bild]
Grejor överallt Vi hade ju inte ens packat upp allt när det var dags att flytta igen.
hej

på 6bilden i din hall, så undrar jag vad det är hör högtskåp å hatthylla du har de? var har du köpt de? eller om du vet vad det heter:)

mvh
 
berne88 skrev:
hej

på 6bilden i din hall, så undrar jag vad det är hör högtskåp å hatthylla du har de? var har du köpt de? eller om du vet vad det heter:)

mvh
Hej!
Har inte sett din fråga förrän nu. Byrån är från Svenska Hem, köpt 1996. Hatthyllan byggd av konsoler o hyllplan.
/Tova
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.