Har hittat en potentiell byggtomt med en liten fritidsfastighet på 32 kvm på enkel grund. Avlopp och el anslutet. Därtill finns det 3 små friggebodar på en platt tomten som är ca 3000 kvm.

Är det någon som har en uppfattning om vad det skulle kosta att riva, transportera samt deponera skiten?

Inget av husen är i något vettigt skick så det ser ut att vara en lätt match för en grävmaskin som lätt kommer åt.

Tacksam för tips från de har liknande erfarenheter. Har ingen lust att meka med detta själv.

Tomten ligger inom planlagt område Norrköping.
 
Calle Anka skrev:
Tomten ligger inom planlagt område Norrköping.
::) Då är nog inte brandkåren nåt hett tips. :-/ De är annars de billigaste i husraseringsbranschen. ;D
 
Tror du att det är möjligt ändå? Stor tomt är det ju...
 
Calle Anka skrev:
Tror du att det är möjligt ändå? Stor tomt är det ju...
Du kan ju alltid fråga, det kostar gratis. :D
 
Ringer i mörrn! :)

"Hej...jag undrar om ni vill elda upp mitt blivande hus...."

Kul fråga att ställa till Norrköpings Brandförsvar...
 
Det är juh deponin som är det dyra tyvärr. Tror inte du lyckas få brandkårn o elda ner det inom planlagtområde. Låter som Svärtinge ?
 
Man kan ju alltid fråga som Immobil skrev.....varför tror du det är Svärtinge?
 
Brandkåren - erbjudande om övningsobjekt.

I min trakt så brukar folk lägga ut objekten på blocket
Fritidshus - bortskänkes , även om huset är kass - så kan det ju finnas användbara delar- dörrar- fönster-takstolar , takpannor osv...
 
Brandkåren ville öva men det hängde på Miljö och hälsokontoret.....så vi får se om det blir något med både tomt och brandförsvar.
 
Vi hade ett torp från 1850-talet på vår tomt och vi fick en offert från samma firma som ska göra grunden på 45000:- för att riva det!!! Som tur var löste det sig genom att ett par bekantas bekanta som hört talas om att vi skulle riva erbjöd sig att riva det gratis mot att de fick ta hand om timret. Så alla blev nöjda - vi "tjänade" 45000 och blev av med huset. Och killarna som rev det har satt ut en annons på Blocket och kommer att få betalt för arbetet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.