Har fått ett pris på grund:

1570 kr/m2 för huset 104 m2
1225 kr/m2 för garaget 60 m2
Ger 273.000 totalt
Då ingår allt arbete och material inkl vattenledningar, avloppsrör, 4vägskulvert till garage, samt iordningsställande 2 meter runt byggnaderna när allt är klart. Allt ingår.
Är det bra pris eller? Närke gäller detta....
 
1030/kvm betalar vi!
Då ingår det du nämner.

Skåne.

/Dougie
 
Låter högt! Peking tar man cirka 1200 kr/kvm för hus!
 
Hmmm..kanske dyrt som det verkar. Fast allt ingår det jag listade förut samt golvvärme alltså allt allt allt för grunden...

jag får en offert från en annan på onsdag få se vad han ska ha...
 
BESKT
 
Beskt,
har du fått in någon mer offert?
eller någon annan som kan avslöja vad ni betalat för plattan?
 
Ja nu har jag hamnat på ett snittpris på 1212 kr/m2.

200.000 totalt.

Jag kan inte fatta att du i Skåne fått för 1000 kr/m2. Är det svart och kompispris?
 
BESKT skrev:
Har fått ett pris på grund:

1570 kr/m2 för huset 104 m2
1225 kr/m2 för garaget 60 m2
Ger 273.000 totalt
Då ingår allt arbete och material inkl vattenledningar, avloppsrör, 4vägskulvert till garage, samt iordningsställande 2 meter runt byggnaderna när allt är klart. Allt ingår.
Är det bra pris eller? Närke gäller detta....
Har du frågat hur mycket isolering du får i offerten ?
 
Är verkligen allt material med i priset 1200 kr/kvm
 
K
229 m2 grund, fick offert på 300 000. Byggde själv för mellan 160-170 000. Inkl. golvvärmen. Markarbeten ej inräknat.
 
200 isolering. Han som ska göra grunden fixar inte golvvärme, kulvert samt makadam och singel. Pris ex detta inkl allt övrig (avlopp, vatten, radonrör, dränering, 200 isol, kantbalk, armering, betong, arbete med allt) är 147000 ink moms. Kulvert 4 kanals räknar jag med ca 800 mr/m, grus fått pris på 122 kr inkl moms och transp per kubik ca 15000 kr, samt golvvärme fått pris på 25.000 kr. med 10.000 i övriga kostnader i kalkylen blir det ca 200.000 kr.

Ganska bra tycker jag :D
 
Hej Ken

Har du lust att dela upp summan på vad respektive material gick på??
Köpte du allt material av samma leverantör??

Said
 
K
Said,
har skickat dej ett medelande med allt specat.

Ken
 
Kan man bygga nån lågbudget garageplatta? Jag menar tex att bygga utan markisolering eller nått annat som gör den mycket billigare. Det kan ju inte vara så noga med ett garage?
 
K
Jag gjorde en 60m2 platta för 2 år sen, med isolering bara i kanterna samt en bit in. köpte lösa kantblock på Beijer. Totalkostnad ca 30 000 Kr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.