S
fremar skrev:
Vad ska man ha för filer till sotning? Jag köpte en halvmask på jula förra året som blivit liggand, denna [länk]

Vet inte om den funkar till det alls, var med A1 filter och hittar inte några andra hos jula till den.
Organiska gaser/ångor =t ex lackering, limning
så kanske inte rätt filter. men inte ju inte va tilverkan räknas som organiska ångor. en fis?
 
snowjim skrev:
... Troligen är det jag som är för petig, jag förväntar mig att masken inte alls ska fyllas på under testet men det är kanske svårt att få det helt tätt bara genom att hålla handen för hålet.
Du glömmer att du inte på långa vägar har den tryckskillnaden vid normalanvändning. Både filter och ventiler går väldigt lätt, så undertrycket i masken blir i princip obefintligt, jämfört med ditt test.
 
  • Gilla
snowjim
  • Laddar…
Tack, då är det säkert rätt storlek, men om ni tittar på märket på näsroten som blev efter 5-10 min, är det normalt att det sitter så långt upp?
 
S
snowjim skrev:
Tack, då är det säkert rätt storlek, men om ni tittar på märket på näsroten som blev efter 5-10 min, är det normalt att det sitter så långt upp?
du kan ha spänt den för hårt
 
  • Gilla
snowjim
  • Laddar…
... eller så har du din näsa lägre än normen tillåter. Kolla med socialstyrelsen ;)

Ansikten ser ju väldigt olika ut, de flesta av oss ser nog ganska kul ut efter några minuter i mask.
 
  • Gilla
snowjim
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.