Ja ni kanske vet hur det är. Man har en stund över och slösurfar lite på blocket.
Plötsligt dyker det upp ett "fynd" man bara inte kan låta bli att ringa på.

I mitt fall va det en Kawasaki KX80 -87. Jag hade en likadan när jag va 15-16, fast då en 85:a.
Nu när jag är drygt dubbel så gammal så tyckte jag att det skulle va kul att ha en att leka lite med vid sommarstugan.

Jag kom överens med säljaren per telefon och ska hämta den på söndag. Det ska bli riktigt kul!

Är det fler än jag som råkar ut för det här ibland, man ser en annons på blocket som bara är för bra för att låta bli. Sen slutar det med att man får åka över halva landet bed släpkärra för att hämta "fyndet"?
 
Det har hänt, men du måste bevaka blocket som en igel om du vill kunna göra de riktiga fynden. Är det så billigt att det klassas som ett fynd så blir säljaren nerringd inom några minuter.

Grattis till crossen, det är grymt roliga leksaker, hoppas den motsvara det skick säljaren påstår.
 
  • Gilla
maah
  • Laddar…
Jag behövde inte åka land och rike runt som tur var, jag behövde bara åka till grannkommunen.

En laminofåtölj för 1200kr tror jag det var. Lite sliten och behöver kläs om.
Han blev tydligen nerringd av folk, men jag hann först :)
 
Kom även att tänka på när jag sålde en barvagn (BAR inte BARN). Visste att det va en ganska känd dansk designer som hade ritat den och googlade lite priser.
Kom fram till att 2500:- va ett rimligt pris, jag skrev även i annonsen att jag kunde köra ut den gratis inom stadsgränsen.
Det va en ung tjej som hörde av sig direkt och sa att hon tog den för 2500:-. När jag kom dit och levererade den så fick jag en hundring extra för utkörningen.

Misstänker att hon gjorde ett fynd... :rolleyes:
 
Jag har gjort många fynd via blocket (y)
Men det gäller att ha lite tur.. (inte bara snabb!)

Senaste fyndet var för några dagar sedan.. två "emmafåtöljer" i absolut toppskick (!) till mindre kostnad (nästan halva..) än vad EN i ok skick brukar kosta beg på blocket..

(ok skick är ok för beg möbler med tyg, bruksslitet så att säga..med lite fläckar osv - toppskick är en annan klass..och det skulle nog inte gå att få tag på bättre skick på dessa fåtöljer på möbelaffären ens)
 
Jag har typ köpt hela livet på blocket känns det som.

När jag blocketshoppar så brukar jag räkna på kostnaden för frakt eller hämtning, och då räknar jag med omkring 25-30 kr/mil. Så det får inte bli för långa körningar för billiga grejor för att det ska bli lönsamt. Jag brukar också använda fraktbolag en hel del, jag betalar hellre 300:- till DHL eller posten än kör 10-15 mil själv.
 
Gabbe1 skrev:
Det har hänt, men du måste bevaka blocket som en igel om du vill kunna göra de riktiga fynden. Är det så billigt att det klassas som ett fynd så blir säljaren nerringd inom några minuter.

Grattis till crossen, det är grymt roliga leksaker, hoppas den motsvara det skick säljaren påstår.
Säljaren pratade dalmål. Det låter ju så oskyldigt jag tror inte han ljög om skicket! :rolleyes:
 
  • Gilla
Gabbe1
  • Laddar…
maah skrev:
Säljaren pratade dalmål. Det låter ju så oskyldigt jag tror inte han ljög om skicket! :rolleyes:
Dalmasar är ju alltid ärliga :cool:
 
  • Gilla
perra från skogen
  • Laddar…
Det enda riktiga fyndet jag har gjort var en Harley Davidson Nighttrain så då låg på ca 120-150 000.

Och det var en kille som akut var tvungen att sälja pga jobberbjudande utanför europa.

Så jag nöp den för 80 000... Sålde sedan den efter 1 vecka för 110 00.
 
gjorde ett litet fynd i helgen faktiskt, en samling med lite porslin som vi samlar på.
Vi fick lite dubbletter över som min fru sålde vidare. Vi plussade en hel del samtidigt som vi fick behålla en stor del av det vi hade köpt.
Ibland går det som planerat.
 
Har 15-talet bevakningar på olika saker och då och då kommer rätt pryl fram.....

Senast en dörr till friggan. 2500kr för en ny oanvänd Diplomat-dörr som säljs för 8000kr på nätet idag.
 
Bevakningar är ju klockrent att använda. Men jag saknar man inte kan få en pushnotis så fort en ny annons kommer ut. Som det är nu får man ju bara ett mail vid dagens slut.
 
Android-appen blockdroid pushar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.