Mitt första inlägg i forumet blir ett deltagande i en tävling! Spännande!

Svaret på frågan är 34 grader.

Jag har alltid varit en stark förespråkare för att det traditionella har ett oklanderligt värde; att en hammare - och skickligheten som följer regelbundet användande av den - blir något mer än vad du producerar med den. Jag har hållit detta som sant och riktigt.

Tills jag provade en spikpistol med tryckluft. Nu vet jag inte hur jag ska formulera min kärlek för det enkla och traditionella, för jag vill faktiskt göra plats i verktygsväskan för lite moderniteter med. Alla oceaner av tid över till andra projekt lockar ju något oerhört; tid som skänks av en apparat som essves spikpickadoll.
 
Svar: X, 34 grader.

För att göra panelspikandet på vår carport enklare. Jag tror att det skulle underlätta för min far på 75 år som gärna vill hjälpa till.

Mvh Kristoffer
 
Svar: 34 grader
En spikpistol hade varit bra att ha, i alla tider. Jag tänker på min farfarsfar, som var finsnickare på SJ, och hade en extra liten tumme på vänster hand. Den var ofta i vägen när han skulle spika, fram till den dagen han opererade bort den. Men hade han haft en spikpistol från ESSVE, hade han sluppit slå sig på tummen!
 
Svar: X 34 grader

För att slippa ungarnas, frugans och grannens hånfulla frågor om jag köpt spik med gångjärn på. :x
 
Svar x 34 grader
Vid vinst vill jag ge denna spikpistol till min man.
Han renoverar och renoverar här hemma och på tur står panel byte på övervåningen.
Och jag skulle bli väldigt glad och få slippa detta brummande från en stor klumpig kompressor och alla sladdar slangar som man får snubbla på.
Och så slipper man bryta ryggen när allt ska lämnas tillbaka .
 
Redigerat:
X=34grader

Oj, oj vilken vacker skapelse!

Kärlek vid första ögonkastet och jag är säker på att även min älskade Åsa skulle kunna gilla ett verktyg som denna maskin!

Att med glädje kunna fortsätta vår totalrenovering av hus och garage från -37 med stenhårt virke, där vi isåfall garanterat kan dela på spikandet på ett helt annat sätt än tidigare!

Under de nio åren vi bott och renoverat vårt hem, har vi fått fyra underbara knattar och vem vet kanske de kan ärva denna maskin en dag?! Det måste vara framtidens sätt att spika med denna maskin, utan krökta spikar och slangar som är i vägen som med förra generationens pistoler!

Hela familjen längtar!

Bästa hälsningar!

/Åsa, Erik, Clara, Tuva, Lisa och Ludde
 
Svar: X, (34 grader).

Motivering:
Jag och min fru köpte förra året ett hus från 1902. Huset är en stor länsmansgård med enorm potential att kunna bli ett ännu mer fantastiskt hus än vad det redan är.
Med detta sagt innebär det att vi står inför en hel del renovering, och med en liten dotter som beräknas födas inom två veckor skulle det vara helt fantastiskt att få ett bra och välbehövligt verktyg för att underlätta renoveringen. Det skulle också betyda att vi kan använda de pengarna till den som utöver vårt hem kommer att betyda mest i världen.

Hälsningar,
Andreas, Therese och liten tjej i magen.
 
Svar:
X-34 grader

Motivering:
Jag har precis spenderat första sommaren i mitt hus och både jag och min kisse trivs fruktansvärt bra. Min katt är 9 år och har bott hela livet i en lägenhet så det är otroligt kul att se hur bra hon trivs. Hon älskar att sitta i fönstret och titta ut på allt som rör sig från rådjur, andra katter till bara se vinden blåsa gräset. Hon gillar gå ut ibland när det är fint väder men annars sitter hon helst i fönstret.
Så till anledningen jag önskar vinna, jag skulle vilja bygga in min altan så att hon kan gå ut där själv och titta. Istället för att dra ut på motiveringen om hur det ser ut så hoppas jag att det är okej om jag bifogar två kort?
20150818_175758_resized_zpsvxyynj2z.jpg
20150818_180219_resized_zpswti1ohld.jpg
 
Svar: X 34 grader.

Motivering: Nästa projekt är garage/verkstad/maskinhall och då blir det väldigt många spik att dra i, så hade underlättat otroligt mycket om man fick chansen att spika med Essve spikpistol istället.
 
Korvgubbe
Svar: X, 34 grader.

Släktstugan behöver ett nytt tak och då alla vi i arbetsför ålder har över 40 mil att åka enkel väg gäller det att få så mycket gjort som möjligt på så kort tid som möjligt när vi är där och arbetar. En spikpistol skulle därför underlätta något enormt men en kompressor är inte möjligt att släpa med sig, så denna från Essve hade varit perfekt för oss.
 
Svar: 34 grader

Jag är så långt ifrån att ha spikat klart så inte ens Hubble ser slutet på det.
 
Svar: X

När sommaren släpper taget så ska den oinredda ovanvåningen i mitt hus från Smålandsvillan färdigställas. En "sladdlös" spikpistol skulle vara mig till STOR hjälp.
 
Svar: X 34 grader

Motivering: Min sambo har blivit helt verktygstokig sedan vi köpte hus och det skulle vara jättekul och vinna en spikpistol till honom, han skulle bli så glad då han nu har en uråldrig hammare....! Extra plus är att bygget skulle gå så mycket snabbare samt att han skulle få mer tid över till familjen
 
Svar: 34 grader.

Det finns många goda skäl att vilja ha denna spikpistol. Min gamla kompressordrivna har nyss gått sönder och jag har redan kramp i armarna när jag nu fortsatt handspika takspånt och lockläktpanel. Ska sommarens projekt bli klart med tätt tak och en färdig yttervägg innan vintern behöver jag en ny. Sen är det också himla roligt ( och lite fränt ) att jobba med moderna verktyg :)
 
Svar X : 34 grader

Den här skulle underlätta enormt mycket för min man.
Till våren ska han bygga en liten stuga åt mig som jag kan ha mina rehabiliteringsmaskiner i och som min rullstol kommer fram i.
Har en obotlig genetisk bindvävssjukdom och min sjukgymnastik är jätteviktig för att fördröja så jag inte måste sitta i rullstol på heltid på många år.
Nu när min man så gärna vill hjälpa mig så skulle det kännas bra att kunna hjälpa honom tillbaka.
En sån maskin skulle inte bara snabba upp bygget utan skona min mans axel som han har problem med. Att slippa slita med en hammare vore perfekt för honom!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.