Lite frågor ang ljustlist... Har tittat på hide a lites och blp-listen. Kan dock bara hitta hide a lites på div hemsidor typ elbutiken.se. Är Blps inte lika populär... och sämre? Vilken av dessa rekommenderar ni?

Jag är ute efter både arbetsbelysning och lite mjukare stämningsbelysning i ett. O detta med hjälp av en dimmer. Är det kanske smartare att köpa downspots då istället?
 
hej! jag tror att om du vill ha hjälp, får nog förklara lite mera lätt begripligt,bara en massa bokstäver.
 
Ja alltså... Hide A Lite har ju en ljuslist (www.hidealite.se) och BLP-listen har en ljuslist (www.blplisten.se). Min fråga var alltså vilken av dessa som var bäst. Då jag bara hittar hide a lites list trots att jag letat runt endel på internet, fick jag för mig att BLP-listen kanske var sämre? ...Att ingen affär vill köpa in den listen.

Fråga nummer två var om jag ens ska satsa på ljuslister? Det jag är ute efter är att både kunna få riktigt bra arbetsbelysning samt även kunna få trevlig stämningsbelysning. Detta hade jag tänkt åstadkomma genom att använda en dimmer. Det kanske skulle vara bättre med downspots, utanpåliggande och dimmer istället?

Vad är det du behöver veta för att hjälpa mig?
 
Är det ingen som har några tips på bra belysning i kök både för stämning och arbete? ...O som är dimmbar?
 
Ska tillägga att jag vill endast ha utanpåliggande belysning.
 
Mig veterligen så är ljuslister främst för effektbelysning. För att få arbetsljus, sikta på halogenspottar reglerade med dimmer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.