Svar: X

Perfekt när panelen nu behöver bytas och ena handen håller brädan. Så enkel att hantera att den vunna tiden kan användas till att bygga lekstugan
 
Rätt svar = X.

Om stor tur jag har en trådlös spikpistol från Essve jag får.
Väl till pass kommer den med 250 m2 tak snart renoveras ska.
Utan sladd men med gas många läkt snabbt och säkert kommer på plats.
 
Svar: x

När huset var färdigrenoverat (eller rättare sagt vi var färdiga med renovering) så sålde vi huset och flyttade söderöver för mer tid med familjen. Nytt hus och låga ambitioner för förändringar men däremot stora önskemål från barnen på alltifrån gungor till kojor i form av slott/borg/båt... ;)
En spikpistol skulle vara klockrent!
 
X. 34 grader

Snälla låt mig vinna!!! Ska precis börja bygga ett garage på 130m²
 
X. 34 grader

Essve - när grönt är skönt.
 
34 graders lutning
Eftersom att vi äntligen tagit tag i och byta alla golv hade det varit ljuvligt med en riktig spikpistol som är lätt att använda. Sen är det ju ettextremt plus att den har rätt färg. Både för mig och min sambo.
 
Det vore ju toppen att fixa fasaden på bon med en välfungerande spikpistol istf värkande leder och hammare.
Istället få lite mer tid till mer avkopplande aktiviteter :)
Misstänker att hela familjen instämmer i detta.
 
Hej

Svar: X

Min enkla motivering är att jag verkligen behöver en. Vi har ett litet hus med stort behov av omsorg. Alla i familjen skulle må gott av se att saker gick lite framåt, inte minst ull- och fjäderfä som väntar på ett fint bohag.

Mvh
Peter B
 
E
34 grader

Som singel med ett gammalt "ruckel" från 1800-talet finns det mycket att spika både in- och utvändigt på hus, uthus och staket runt stor tomt. Med en spikpistol från Essve skulle jag bespara mig från "spikarmbåge", blånaglar och omgivningens öron med fula ord. :rolleyes:
 
Svaret är:
X. 34 grader

Jag och min kille har precis kastat oss ut och vågat ta klivet mot ett eget hus. En dröm besannas, men samtidigt är man livrädd. Ligger vaken och amatörgooglar ALLT som möjligtvis kan gå fel nätterna igenom. Bänkar Byggfuskarna och ler stelt mot varandra. Vafan har vi gett oss in på!? 😂 Särskilt nervös blir man för att vi ska göra en hel del skälva. Vi hade inte flera hundra tusen till en handpenning, så vårt arbete kommer räknas in i handpenningen. GISSA om det skulle kännas fint att få starta med en så här fin och proffsig spikpistol då? Förnärvarande innehåller verktygslådan en ledsen gammal hammare och några deprimerade skrivmejslar. Vi skulle, kort sagt, behöva all hjälp vi kan få. Och att få vinna den här vore DRÖMMEN för oss! Kanske KANSKE skulle vi slippa stå där i TV o skämmas när bygget fallerat medan vi ligger och handspikar på ett vis som skulle få min träslöjdslärare att gråta sig trött. :)
 
Svaret är:
X. 34 grader

Jag och min kille har precis kastat oss ut och vågat ta klivet mot ett eget hus. En dröm besannas, men samtidigt är man livrädd. Ligger vaken och amatörgooglar ALLT som möjligtvis kan gå fel nätterna igenom. Bänkar Byggfuskarna och ler stelt mot varandra. Vafan har vi gett oss in på!? 😂 Särskilt nervös blir man för att vi ska göra en hel del själva. Vi hade inte flera hundra tusen till en handpenning, så vårt arbete kommer räknas in i handpenningen. GISSA om det skulle kännas fint att få starta med en så här fin och proffsig spikpistol då? För närvarande innehåller verktygslådan en ledsen gammal hammare och några deprimerade skruvmejslar. Vi skulle, kort sagt, behöva all hjälp vi kan få. Och att få vinna den här vore DRÖMMEN för oss! Kanske KANSKE skulle vi slippa stå där i TV o skämmas när bygget fallerat medan vi ligger och handspikar på ett vis som skulle få min träslöjdslärare att gråta sig trött. :)
 
Svar x

Jag ska tilläggisolera och spika på nytt fasad. Hade varit smidigare med en spikpistol från Essve.
 
L
Svar: X
Älskar bra prylar och har samlat på mig en hel del. En riktigt bra spikpistol hade suttit som handen i handsken när panelväggen skall upp till hösten! Och ännu bättre till takläggning nästa år!
Hoppas hoppas!
 
Svar: X

Även jag har ett stundande panelbyte på huset. Med två småbarn i huset är det svårt att planera arbetet för att kunna hyra sina verktyg. Det blir lätt saker som kommer emellan.
På lite längre sikt har jag även ett tag som behöver läggas om. Det är dock oklart om jag kommer göra det själv, men med rätt verktyg känns det som ett jobb roligare att ta sig an. Har tidigare gjort nästan allt själv med huset och det skulle kännas kul att fortsätta så.
Skulle jag vinna utlovas även en recension i verktygsforumet.
 
Svar: X, 34 grader

Jag har lyckats kapa kabeln till min cirkelsåg vid mitt renoverande. Tänk vad som kan hända om JAG ska spika ihop allt med pistol som har tryckluftsslang. Vågar inte tänka tanken hur många spikar det kommer bli i kompressorn om jag inte kör sladdlöst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.