Yrrol skrev:
Satte ihop allt, men glömde ju transportspärrarna. Så den hoppade ju runt som om den var besatt.
I första inlägget...
 
Stefan N skrev:
I första inlägget...
Jodå, missade inte det. Men på min maskin så satt det ett transportskydd lite undanskymt. Vilket gjorde det lätt att missa.
 
Y
Kollat baksidan (och manualen) många gånger. Bak ska inte ha fler, men det sitter någon gul plastbit innanför luckan som retat sinnet.

Men jag får väl nämna att jag tog bort dom extra gummisakerna under fötterna och märkte då att en fot var ganska fel.

Balanserade borden, balanserade maskinerna. Samt spannfast borden med varandra osv. Så nu dunkar det faktiskt inte i hela huset längre, men den är ju inte så vibrationsfri som den borde vara.
 
köpte en ny tvättmaskin för 5 år sen.
o den va halvvägs ut i köket,felanmälde.
fick till svar ,du får öppna luckan innan centrifugeringen o fördela tvätten jämt i trumman.
ja tog två plattjärn o skruvade fast maskinen,
så den står ju still ,men frugan o ja brukar skoja nu lyfter vi när vi tittar på tv o maskinen centrifugerar
för de skakar i hela huset.
vet en som fick en maskin instalerad av butiken som skakade som faan me.
dom kom tillbaka o plockade bort transportskruvarna o åkte sen,o den har funkat bra endå.
så ring du o felanmäl.
fins större bedragare ,om nu detta skulle va bedrägeri som nån skrev.
 
Jag köpte en LG direkt drive som skulle vara vibrationsfri. Första tvätten fick jag hämta maskinen i kökket då den vandrade iväg. Hade givetvis glömt spärrarna. Skruvade bort dom och körde en ny tvätt. Den kom inte ut i köket men den stod och dansade break dance på toan. Trodde jag hade dödat den så jag ringde ut en tekniker som kollade. Enligt honom sitter spärrarna och håller hela innehållet i maskinen. Det var ingen fara. Han kollade så den var korrekt monterad. Det var den eftersom jag hade vägt in den med min libella 2000. Men den hoppade runt ändå. Sviktande golv blev förklaringen. Det var faktiskt sant.
Hur som helst han sa att köra med spärrarna på är inte farligt för maskinen. Dock för inredningen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.